Крюківський вагонзавод поскаржиться омбудсмену Євросоюзу на китайські вагони для Харківського метро
Європейський інвестиційний банк не прийняв скаргу українського виробника про перегляд рішення, за яким 8 нових п'ятивагонних поїздів для Харківського метро за 45 мільйонів євро зробить і поставить китайська компанія. При цьому Крюківський вагонзавод не збирається зупинятися і направить скаргу євроомбудсмену.
Український виробник вважає, що своїм рішенням закупити нові поїзди в Китаї Харківський метрополітен залишає без роботи не тільки співробітників заводу в Кременчуці, а й харківських виробників. Про це повідомили на сайті Крюківського вагонзаводу (КВБЗ).
"У період економічних втрат від пандемії коронавірусу, зростання безробіття, спаду виробництва тендерний комітет залишає 6000 співробітників Крюківського вагонобудівного заводу і 30 великих підприємств-субпідрядників по всій країні без замовлення, без роботи. У тому числі і такі відомі харківські колективи, як "Комунар" , "Промдизель", "ЛОТ", "Ірбіс", "Хартрон-Експрес", які постачають КВБЗ електроніку, системи безпеки, склопластик і інші комплектуючі ... Економічний ефект від виробництва 8 поїздів метро в Україні за рахунок податків і зборів до бюджету може скласти 10,1 мільйона євро без урахування ефекту в супутніх галузях. Це приблизно ще 300 мільйонів гривень на проект. Надалі обслуговування поїздів вітчизняного виробництва будуть виконувати українські фахівці, що збільшить надходження до бюджету від виплаченої зарплати. Розміщення виробництва запасних частин для вітчизняних поїздів метро — це додаткові робочі місця і додаткові доходи населення", — підкреслює український виробник.
На Крюківському вагонзаводі порахували, що якщо замовлення на постачання нових поїздів для метро виконають вони, то Харківський метрополітен зможе заощадити 43,2 мільйона євро за весь термін служби.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крюківський вагонзавод показав, які потяги міг би зробити для харківської підземки
Український виробник наполягає на тому, щоб в Мінінфраструктури створили спеціальну комісію, долучили до її роботи незалежних експертів і народних депутатів профільних комітетів Верховної Ради. Також Крюківський вагонобудівний завод прийняв рішення звернутися до Європейського омбудсмена, офіс якого розташований в Страсбурзі (Франція), а в Україні діє Рада Бізнес Омбудсмена.
Нагадаємо, оновлювати рухомий склад харківського метро буде китайська компанія. Європейський інвестиційний банк схвалив результати тендера про оновлення рухомого складу, який проводив Харківський метрополітен.
Тендер на закупівлю потягів метро за гроші Європейського інвестиційного банку оголосили в минулому році. Виготовити для Харкова 8 нових 5-вагонних потягів метро хотіла китайська CRRC і Крюківський вагонобудівний завод (Кременчук), однак ціна вітчизняного виробника менше ніж на 1% перевищувала запропоновану зарубіжною компанією.