Коли "швидка допомога" не приїде: всіх хворих будуть сортувати в залежності від стану

Звернення пацієнтів до "швидкої" поділили на чотири категорії.

Розподіляти звернення на критичні, екстрені, неекстрені і непрофільні будуть в залежності від стану пацієнта. Пріоритет віддадуть критичним. На непрофільні не приїдуть, а запропонують консультацію.

16 грудня на засіданні Кабінету міністрів України прийняли постанову, якою звернення до "швидкої медичної допомоги" поділили на чотири категорії.

За словами прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля, поділ викликів "швидкої" на категорії знизить рівень смертності, оскільки медики в першу чергу будуть надавати допомогу людям в критичному стані.

"Є важливий проєкт, який стосується удосконалення та оптимізації роботи екстреної допомоги. Пропонується запровадити додаткові критерії "швидкої" за пріоритетністю надання медичної допомоги. Тобто, в залежності від стану пацієнта звернення до "швидкої" будуть розглядатися і розділятися на критичні, екстрені, неекстрені і непрофільні. Це дозволить знизити рівень смертності, адже встановлюється пріоритет для пацієнтів з критичним станом. Норматив прибуття медичних бригад в такому випадку становить 10 хвилин з моменту надходження звернення до диспетчера", — пояснив Шмигаль.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Харків'яни стали рідше викликати "ковідні" бригади "швидкої" допомоги

Згідно з постановою, до категорії критичних відносяться такі звернення, де хворі або потерпілі перебувають у невідкладному стані, потребують реанімаційних заходів, є загроза їхньому життю. Також — це пацієнти, у яких відсутнє дихання або є кровотеча.

Крім того, до цього розряду будуть відносити пацієнтів з будь-яким видом травм, з ураженням електричним струмом, блискавкою, інтоксикацією, отруєнням, гострими і хронічними захворюваннями.

Екстрені виклики стосуються пацієнтів, які перебувають у невідкладному стані, є загроза їхньому життю і здоров'ю, може бути різке погіршення стану в разі несвоєчасного надання допомоги.

Крім того, у пацієнта є порушення свідомості, кровотеча, ознаки гострого коронарного синдрому (прим. — коли є підозра на гострий інфаркт міокарда), ознаки гострого мозкового інсульту, розлад дихання.

Неекстреними вважаються виклики, коли стан пацієнта не відноситься до невідкладних, а відстрочка надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану, але пацієнт потребує оцінки свого стану медиком.

Непрофільні звернення — стан пацієнта не є невідкладним, йому не потрібна допомога медиків "швидкої".

"Хворий або потерпілий не потребує проведення оцінки стану здоров'я на місці, в разі необхідності йому може бути надана дистанційна медична консультація щодо причини звернення", — сказано в постанові.

Рішення про віднесення пацієнта до однієї з чотирьох категорій буде приймати диспетчер "швидкої допомоги".