Взялися за Об'їзну. Одну з головних доріг Харкова чекає капремонт
На Об'їзній дорозі Харкова не було ремонту 10 років. Зараз це — одна з найгірших доріг міста. Дорожники обіцяють взятися за неї, як тільки потеплішає.
У Службі автодоріг презентували плани на ремонтний сезон-2021, який ось-ось розпочнеться. У Харківській області дороблять ремонт на трасі Київ — Харків — Довжанський, почнуть лагодити нову Сімферопольську трасу і, нарешті, Об'їзну дорогу.
10 років очікувань
У минулому році кільцева дорога Харкова стала практично непридатною для їзди. Водії, при наявності вибору, намагаються їхати через центр, пробок в місті стало більше.
Час від часу на ями, в які перетворилася колишня траса, виїжджають дорожники. Зараз вони латають асфальт, що сповзає на узбіччя, на ділянці між Олексіївкою і гольфклубом. Щороку, як тільки сходить сніг, тут з'являються люди в помаранчевих жилетах, але всі їхні старання тимчасові, асфальт в ямах тримається кілька місяців, а далі все починається заново.
Свого часу харківська Об'їзна була однією з перших у Радянському Союзі. Її почали будувати в 1973 році, так і не добудували з південного боку Харкова, і до 2010 року капітально не ремонтували.
Напередодні Євро-2012 Харкову пощастило. Місто потрапило в число господарів чемпіонату, тому на Об'їзну дали гроші з державного бюджету. У листопаді 2010 року оновлену трасу урочисто відкрили. Спершу асфальт тримався непогано.
"Років чотири дорога відстояла, а далі — все. Мені доводиться часто їздити на Кулиничі, ось там вже яма на ямі. Толку не буде, скільки не перестилай, ця дорога не розраховувалася на такий вантажопотік, нову з нуля треба будувати", — вважає частий "користувач" Об'їзної, водій з 20-річним стажем Андрій Фальков.
У 2017 році на дорозі почала тріскатися бетонна основа. Дорожникам дали 30 мільйонів для спеціальної обробки траси.
"Експертиза показала, що провалів в основі немає і міцності основи досить, щоб дорога функціонувала. А запланована обробка дозволить врятувати дорогу. Ми будемо заповнювати тріщини на тих ділянках, де вони є", — говорив минулого року заступник начальника Служби автодоріг Сергій Пляка.
Бетонну основу врятували, але на комфорт їзди це мало вплинуло. У 2020-му році в Україні почалося масштабне "Велике будівництво", але до "списку щасливчиків" харківська Об'їзна не потрапила. У 2021-му, нарешті, пощастило. У планах харківської Служби автодоріг капітально відремонтувати 58 з 82 кілометрів траси. З держбюджету обіцяли дати 1,8 мільярда гривень. Конкурс на підрядника поки що не оголосили, але в пресслужбі Служби автодоріг кажуть, що приступлять до ремонту, як тільки потеплішає. Роботи розраховані на два роки. За цей час відремонтують дві ділянки, які перебувають на трасі Київ — Харків — Довжанський та одну — в районі аеропорту.
Відремонтують кожен десятий міст
Днями Кабмін затвердив список всіх доріг, які будуть ремонтувати в Харківській області. Одне з наймасштабніших будівництв пройде на трасі Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта. Автодорога М 18 користується великою популярністю влітку, адже саме по ній можна швидко дістатися на популярні курорти Азовського моря. Дорогу почали ремонтувати в минулому році в рамках "Великого будівництва". Насамперед ремонт зробили в південних областях. У курортний сезон відпочивальники іноді змушені були годинами простоювати в пробці на трасі в Запорізькій області, тому що ремонтні бригади закривали одну зі смуг. Зараз справа дійшла і до Харківської області.
З регіональних доріг вперше за десятиліття капремонт чекає трасу Сахновщина — Ізюм — Куп'янськ — КПП "Піски". Дорога завдовжки більше 270 кілометрів з'єднує дев'ять районів області, але навіть в Службі автодоріг визнали, що користуватися нею неможливо.
"Для логістики області вона дуже важлива, тому що для того, щоб комфортно і безпечно дістатися з Краснограда до Ізюма, користувачам потрібно їхати до Харкова. А потім з Харкова їхати до Ізюма. Автомобільна дорога Р-79 не є проїзною зараз", — говорив начальник Служби автодоріг у Харківській області Андрій Алексєєв.
У планах дорожників на цей рік — відремонтувати 20 мостів. На ці споруди роками не звертали уваги, поки на Об'їзній трасі біля Пісочина (Харківський район) в серпні 2019 року не обвалився шляхопровід.
"20 мостів — це всього лише 10% з усіх наявних в області, всього їх 243. Ремонту потребують всі", — розповів KHARKIV Today начальник відділу ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг та штучних споруд обласного автодору Сергій Кавака.
За його словами, в Службі автодоріг зараз розробляють перспективний план ремонтів і визначають, які ще мости будуть відремонтовані в першу чергу найближчими роками.
Автор: Олена Павленко