Внутрішнє кільце, реновація старого житла та науковий парк. Яким буде Харків після війни?
Міський голова Ігор Терехов та архітектор Норман Фостер обговорили змінений Генплан Харкова.
Після війни основою розбудови Харкова стане нова транспортна інфраструктура. Вже ведеться розробка траси внутрішнього кільця міста, щоб відвести частину автомобілів від центру. На цьому кільці планують влаштувати багаторівневі розв'язки. За словами Ігоря Терехова, одна з центральних вулиць обов'язково буде пішохідною. У зміненому Генплані будуть передбачені веломаршрути та багаторівневі підземні паркінги. Пішохідні та велосипедні доріжки поєднають в одну мережу, яка йтиме вздовж річок.
Міська рада у співпраці з Європейським інвестиційним банком зараз працюють над оцінкою масштабів руйнувань транспортної сфери, у першу чергу, мереж електричного транспорту, щоб у майбутньому створити нові маршрути і закупити рухомий склад.
Будинки, що постраждали від російських обстрілів, спробують відновити.
"Деякі житлові будинки можна буде відновити після війни, використовуючи сучасні технології, а оскільки Харків — промислове місто, то важливий перехід до використання чистих джерел енергії", — розповів лорд Фостер, який брав участь в обговоренні в режимі відеоконференції.
Ігор Терехов у свою чергу пообіцяв модернізувати старі радянські будинки, яких у Харкові — 80% від усього житлового фонду. У першу чергу спеціалісти працюватимуть над підвищенням енергоефективності. Невдовзі фахівці оберуть три житлових квартали для пілотного проєкту такої відбудови.
У новому Генплані зробили ставку на науковий потенціал міста. Норман Фостер запропонував створити науковий парк — велику локацію з університетами, житловими будинками, магазинами та науковими лабораторіями.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Харківська обласна рада може бути відновлена, як Рейхстаг", — Норман Фостер
"Маємо бачити перспективи Харкова — індустріального, економічного, самодостатнього, університетського міста. Маємо бачити напрямки розвитку, щоб сюди поверталися люди, щоб ми були двомільйонним мегаполісом, з яким співпрацюють інвестори, де навчається багато студентів", — заявив Ігор Терехов.
Кілька заводів, які вже не працюють, перетворяться на культурні центри. Одним з них може бути "Серп і молот", іншим — ХАЗ, якщо держава вирішить не будувати там більше літаки і передасть територію у власність міста.
Цього року Генплан пообіцяли презентувати харків'янам для обговорення.