В "Укроборонпромі" розкажуть, як будуть "витягувати" харківський авіазавод з кризи

Авіаційному підприємству шукають інвестора, але поки всі подробиці тримають в секреті.

Подальша доля заводу стане відома цієї п'ятниці.

У п'ятницю, 16 квітня, відбудеться засідання ради директорів, на якому розглянуть питання про виведення Харківського державного авіаційного виробничого підприємства з кризи, в якій воно перебуває останні роки. Про це заявив заступник генерального директора ДК "Укроборонпром" Ігор Фоменко.

В "Укроборонпромі" впевнені, що без інвесторів "витягнути" авіазавод не вийде.

"Потрібно, щоб було імпортозаміщення. 150 мільйонів доларів, щоб розробити документацію на Ан-74. Без інвесторів держава цього не зробить. Працюємо за двома напрямками з інвесторами, Ан-74 дуже гарна машина. Завдання зберегти його і погасити борги із заробітної плати. У п'ятницю слухатимемо директора щодо плану. Питання стоїть на контролі комітету з оборони. Через два-три тижні вийдемо на той план, зможемо розповісти, як "витягувати" підприємство", — пояснив Фоменко.

Водночас заступник гендиректора не виключає, що завод можуть продати, якщо будуть охочі купити його.

"Продавати — люди залишаться наші, територія, обладнання ... Все може бути, але не ми приймаємо рішення, що робити з державною власністю. Якщо знайдеться інвестор, чому б і ні. Краще, на мою думку, хай зайде інвестор, збереже людей , номенклатуру. Хто потенційні інвестори, не скажу", — відповів Фоменко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Заводу Малишева пообіцяли погасити борги і завантажити контрактами

Нагадаємо, станом на початок цього року у ХДАВП утворився борг у розмірі чотирьох мільярдів гривень. З них половина — заборгованість перед державою, близько 400 мільйонів гривень — перед співробітниками (зарплати) і майже 800 мільйонів гривень — комерційні кредити.

У січні 2021 року директор по роботі з активами і моніторингу державного оборонного замовлення підприємств-учасників "Укроборонпрому" Мустафа Найєм повідомив, що Харківське державне авіаційне виробниче підприємство отримає державне замовлення на будівництво літаків Ан-74 і Ан-140.

Як писав KHARKIV Today, в серпні прем'єр-міністр України Денис Шмигаль під час візиту до Харкова розповів, як збираються рятувати Харківський авіазавод. Мета — зробити так, щоб завод міг отримати гроші, які витратить на будівництво нових літаків. Крім того, на закритій нараді обговорили питання сприяння експорту та інші законодавчі зміни в сфері авіапрому. Було піднято і питання мільйонних боргів із зарплати. Однак, за словами Шмигаля, погасити їх з бюджету не можна.