В Україні зобов'язали робити фотофіксацію деревини
Фотографувати деревину потрібно з чотирьох ракурсів.
У четвер 13 червня на засіданні Кабінету міністрів України ухвалили рішення про запровадження обов'язкової фотофіксації деревини. Таким чином в Україні вирішили боротися з "сірим" ринком деревини. Тепер ТТН-ліс (товарно-транспортну накладну) будуть формувати у системі електронного обліку тільки після того, як буде завантажена фотографія лісовоза з деревиною. За допомогою такого інструмента зможуть простежувати рух деревини до місця призначення. Про це повідомили у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України.
"Сьогоднішнє рішення Уряду залишило в минулому ще одну можливість для фальсифікацій. Адже інформація про ТТН є відкритою. Кожен може перевірити справжність документів на сайті ДП "ЛІАЦ" за номером ТТН або номером лісовоза. До речі, вже пів року ця послуга у тестовому режимі успішно працює у філіях ДП "Ліси України". Тепер вона є обов'язковою для всіх лісокористувачів", — розповів 13 червня Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.
До цього під час перевезення деревини потрібно було зазначати у ТТН-ліс тільки дату, обсяг деревини, інформацію про водія та машину, номер бирки. Проте бирки могли підміняти. У Мінзахисту довкілля кажуть, що зараз, із запровадженням фотофіксації, зробити це буде неможливо. Фотографувати деревину потрібно з чотирьох ракурсів, потім фото завантажуються в електронну систему. Тільки після цього оформлять товарно-транспортну накладну.
"І співробітники лісгоспів могли перебити бирки та вивезти за однією ТТН декілька партій деревини приблизно однакового обсягу. Виявити підміну при перевірці автомобіля на дорозі досить складно, бо формально у водія всі документи нібито в порядку. Тепер завантажена на лісовози деревина фотографується з чотирьох ракурсів, після чого світлини завантажуються в систему ЕОД. Лише після цього відбувається оформлення ТТН. Малюнок складеної деревини є унікальним, продублювати його неможливо. Відповідно, ТТН другий раз не використаєш. Це додатковий спосіб контролю за перевезенням деревини для правоохоронних органів та громадськості", — розповіли у Мінзахисту довкілля.
Як писав KHARKIV Today, на третій лінії оборони у Харківській області роботи не завершили, подекуди їх неможливо проводити. Відповідальність за першу і другу лінію переклали на військових. У ХОВА наполягають, що тендери не проводили, аби не гаяти часу, та й охочих майже не було: начебто постачати деревину хотіли семеро бізнесменів, із яких відібрали п'ятьох. Перевіряти їх не стали, обрали найдешевші пропозиції. Звідки вони беруть "дерево", що робили раніше і чи мають проблеми з законом — не перевіряли.