У Києві уточнили, які дороги не стануть платними у Харківській області

Платні дороги в Україні поки тільки у перспективі. Наявна траса Харків — Запоріжжя — Дніпро не може бути платною.

Міністр пояснив: дороги, побудовані у рамках державно-приватного партнерства, не будуть платними, а ось концесійні проєкти — дороги, побудовані на кошти приватних інвесторів, передбачають плату за проїзд.

У Міністерстві інфраструктури спростували інформацію про те, що Україна побудує шість платних автобанів, і про те, що вже визначена гранична вартість  плати за проїзд, яка напередодні з'явилася у засобах масової інформації. Про це на своїй сторінці у соціальних мережах написав міністр інфраструктури Олександр Кубрак.

Він пояснив, "що відбувається насправді". Так, за словами міністра, проєкти державно-приватного партнерства (ДПП) — це формат "оплати частинами" інвестору від держави, без плати за проїзд. Першу таку програму презентували у жовтні 2020 року.

Йдеться про шість ділянок доріг загальною протяжністю 1500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів ДПП:

  • Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18);
  • Бориспіль — Полтава (М-03);
  • Херсон — Миколаїв (М-14);
  • Київ — Житомир — Рівне (М-06);
  • Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19);
  • Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв (M-04 H11).

"У рамках цього проєкту плати за проїзд не буде. Внески інвестора будуть компенсуватися за державний кошт. Тобто, фактично, мова йде про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як "availability payments" або "плата за доступність", — пояснив Олександр Кубрак.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На мосту при виїзді з Чугуєва поклали асфальтобетон

За словами міністра, вигода для інвестора у тому, що крім виплат за виконану роботу, він також отримує на наступні 20-25 років контракт на утримання оновленої ділянки.

Поки платні дороги у міністерстві називають перспективою.

"Зараз в Україні немає жодної дороги загального користування, побудованої на кошти приватних інвесторів. У той же час на етапі розробки поки два потенційних концесійних проєкти: будівництво дороги Стрий — Мукачеве. Зараз для цього проєкту розробляється техніко-економічне обґрунтування на кошти компанії Онур Конструкціон Інтернешнл. Будівництво дороги Краковець — Броди — Рівне — тут розробку ТЕО взяла на себе компанія Автомагістраль-Південь. Однак варто зауважити, що сам формат співпраці: державно-приватне партнерство або концесія — все ще на етапі пропрацювання і визначення", — розповів Олександр Кубрак .

Обидва техніко-економічних обґрунтування повинні бути завершені до кінця цього року. Це приватна ініціатива. Після завершення досліджень оголосять відкритий конкурс, на якому визначать майбутнього концесіонера.

Міністр підкреслив, що гранична вартість зняття плати за проїзд визначена виключно для концесійних проєктів і регулюється відповідною постановою Уряду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Харківській області ремонтують дорогу до санаторію

"Безумовно, залучення коштів приватних інвесторів у інфраструктурні проєкти України є одним із пріоритетних напрямків нашої роботи, і в світі не існує інших опцій відшкодування інвестицій як зняття додаткової плати з користувача, або відшкодування державою. Власне у цьому і є ключова відмінність між концесією та державно-приватним партнерством", — повідомив міністр.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Кабмін затвердив максимальну вартість користування дорогами на рівні від 0,023 до 0,133 євро за кілометр, що станом на 26 липня дорівнює сумі від 73 копійок до 4 гривень 14 копійок.