У Харкові готові запустити серійне виробництво безпілотника Sirko

За необхідності за місяць можуть виробляти до 1000 БпЛА.

Розробники кажуть, що Sirko не помітний для ворога, крім того, при керуванні ним бійці можуть знаходитися в бліндажі, що захистить їх у разі обстрілів окупантів.

Компанія Skyassist розробила перший український багатосерійний безпілотний літальний апарат Sirko. Він зроблений із литого корпусу, тому БпЛА сожна збирати на конвеєрі. Безпілотник може збирати розвідувальну інформацію на відстані до 30 кілометрів. Наразі підприємство знаходиться на стадії підписання державної угоди на поставку цих комплексів.

"Це перше творіння нашого підприємства. Це тактичний розвідник літакового типу, БПЛА з нерухомим крилом. Він призначений для того, щоб забезпечити розвідкою відстань від 0 до 30 кілометрів. Це найнапруженіша зона, де проходять дії. Є великі літаки (Байрактар), які літають далеко. Вони коштують немало, але на фронті дуже багато подій відбуваються у зоні від 0 до 30 кілометрів", — розповів голова наглядової ради ТОВ "Науково-виробнича компанія Skyassist" Ігор Криничко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Прикордонники розстріляли дрон у Харківській області

Крило Sirko має розмір 93 сантиметри, БпЛА важить 1,370 кілограма, може пройти відстань до 130-140 кілометрів, на ньому встановлено чотири камери. У повітрі може знаходитися до півтори години в залежності від погодних умов (наприклад, при сильному вітрі час перебування у повітрі зменшиться).

Безпілотник передає онлайн-відеозапис на борт оператора. Той приймає його й далі сам ухвалює рішення щодо дій або передає інформацію відповідним підрозділам. Він може літати без радіозв'язку, є повністю автоматизованим, тобто має можливість летіти за заздалегідь розробленим маршрутом.

Окрім того, Sirko зроблений із такого виду полімерів, які є повністю радіопрозорими. У повному радіомовчанні його не побачить ворог, при цьому він робитиме запис на борту.

Розробники говорять, що безпілотник може працювати відкрито, з онлайн-зв'язком та можливістю керування. Але навіть у цьому режимі військовий має змогу керувати Sirko з бліндажу, що захистить його у разі відкриття вогню з боку ворога. Навчитися керувати цим БпЛА, упевнені конструктори, можна за кілька тижнів. 

"Є два режими літання — автоматичний та ручний. Як "Мавік" (люди, які управляють на пульті). Ці пульти керування випромінюють радіоволни, які ворог бачить. Солдат, який керує в цей час машиною, не захищений. Такий тип квадрокоптеру не може довгий маршрут вистраювати. 30-40 хвилин, не більше. Людина вручну керує. Ворог накриває мінометним вогнем наших хлопців. Тому дуже багато таких втрат. Ураховуючи це, ми зробили деякий захист. Машина керується на відстані до 25 кілометрів. На тому ж самому Бахмутському напрямку пілоти можуть злітати на 3, 10, 5 кілометрів від лінії фронту. Це вже захищає. Друге. У нас побудована наземна станція керування апаратом за принципом — активні щогли, тобто те, що випромінює пульт, але пілот захований під бездротовий. Людина може сховатися в бліндажі й у достатньо безпечній ситуації керувати польотом", — пояснив Ігор Криничко.

Вартість безпілотника без станції 3000 доларів.

"Науково-виробнича компанія Skyassist" знаходиться у Києві, її засновники — у Харкові, Львові, партнери — в Дніпрі, Кривому Розі. Але конструкторське бюро розташоване саме у Харкові. Тому безпілотнику дали назву Sirko. Наразі підприємство готове виробляти до 1000 безпілотників на місяць.

"Це люди неймовірно талановиті та неймовірно злі до ворога [про конструкторське бюро — ред.]. На сьогодні ми побудували серійне виробництво. Потужність нашого виробництва на сьогодні розрахована до 1000 бортів за місяць. Не дуже велика, але достатньо значима. Ми маємо можливість масштабувати на наших виробничих потужностях. Така технологія штампування дозволяє робити близько 200 бортів на день", — сказав Ігор Криничко.