У харківському метро назвали реальну вартість проїзду
Собівартість однієї поїздки у метрополітені у 2022 році виросла удвічі порівняно із 2021 роком.
Харківський метрополітен опублікував фінансовий звіт за минулий рік. У документі багато інформації про діяльність підземки у 2022 році, коли він на три місяці перетворився на найбільше укриття в місті і не перевозив пасажирів.
"З 24 лютого 2022 року Харківський метрополітен припинив свою діяльність щодо перевезення пасажирів, а почав роботу в якості об’єкту укриття населення міста. Працівники підприємства продовжували працювати по обслуговуванню технологічних систем метрополітену з метою підтримання функцій життєзабезпечення населення міста. З 24 травня 2022 року метрополітен поновив роботу з організацією регулярних перевезень за новими розкладами руху. Згідно рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 08.06.2022 №163 перевезення пасажирів лініями метрополітену здійснюються на безоплатній основі на строк до розпорядження міського голови. З 24 лютого 2022 року підприємство лишилося можливості отримувати доходи від господарської діяльності. Фінансування діяльності підприємства в умовах припинення регулярних перевезень і, відповідно, неотримання доходів від перевезень та поновлення перевезень на безоплатній основі відбувалось з бюджету Харківської міської територіальної громади", - йдеться у звіті.
За 2022 рік метрополітен перевіз 52 923 600 пасажирів, і лише третину - платно (18 115 500 пасажирів), ще 4,4 млн пасажирів-пільговиків. Починаючи з червня у метро безкоштовно проїхали 30 458 900 пасажирів.
"З об`єктивних причин (зокрема, припинення на три місяці діяльності з перевезень пасажирів, скорочений час роботи метрополітену, міграція значної частки мешканців за межі регіону) загальні перевезення пасажирів складають лише 33,4% від фактичного обсягу перевезень 202 1 року, платні перевезення - 14,3%", - порахували у метрополітені.
Фінансисти розрахували, що собівартість проїзду одного пасажира у 2022 році виросла у порівнянні з попереднім роком майже удвічі: 15 грн 40 коп проти 8 грн 18 коп.
Через війну метрополітен тратив більшу частину доходів: компенсація за проїзд студентів, прибуток від реклами і оренди приміщень.
У метрополітені також повідомили, що не виконували ніякі роботи на будівництві нових станцій.
Нагадаємо, проїзд у харківському наземному та підземному транспорті залишається безкоштовним. Через це інтервали між потягами в метро там між тролейбусами-автобусами дуже великі, іноді транспорт доводиться чекати по пів години. У вихідні дні наземний транспорт припиняє рух о 19:30.