"Нова пошта" піде до суду за трьохсотмільйонний акваріумний штраф

Штраф у компанії вважають необґрунтовано великим.

Йдеться про більш ніж 325 мільйонів гривень.

Роз'яснення про прийняті рішення надала Держспоживслужба, яка виписала штраф. Там вітають намір "Нової пошти" у суді встановити істину в суперечці про оскарження рішення про накладення санкцій.

27 січня 2021 року до Головного управління Держспоживслужби у Харківській області звернувся чоловік, він поскаржився, що акваріум, доставлений "Новою поштою", прийшов розбитим. За його словами, компанія відмовилася компенсувати вартість товару, зазначену в поштовій декларації. Згідно із законом "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (ст.6) у подібних випадках проводять позапланові перевірки.

"15 березня 2021 співробітники Головного управління Держспоживслужби у Харківській області прийшли з позаплановою перевіркою за зазначеною скаргою до відділення №49 (Харків, проспект Московський, 256), проте з'ясувати, чи були порушені права споживача, не вдалося, оскільки уповноваженою особою — керівником відділення — не були надані необхідні документи. Процедура перевірки відбувалася у повній відповідності з вимогами чинного законодавства, зокрема, була зафіксована на відео", — розповіли у Держспоживслужбі.

Перевіряльники звернулися до керівництва відділення з вимогою надати документи, щоб провести перевірку в терміни, встановлені законодавством — протягом трьох днів. Цього не зробили, чим порушили п.8 ст. 23 закону "Про захист прав споживачів" — створили перешкоди законній діяльності посадових осіб. Штраф, передбачений законодавством у цьому випадку, становить від 1 до 10% вартості продукції, реалізованої юридичною особою за попередній календарний місяць.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Штраф для харківського відділення "Нової Пошти" назвали рекетом

На "Новій пошті" підкреслили, приводом для перевірки послужила скарга клієнта про пошкодження посилки на суму 500 гривень. Там запевняють, що перевіряльник не вручив документи про перевірку керівнику юридичної особи, його відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі. Зате їх вручили керівнику відділення, яка не уповноважена особа.

"До того ж, була порушена і процедура перевірки. Зокрема, представник будь-якого контролюючого органу під час здійснення перевірки повинен розписатися у спеціальному журналі — це вимога законодавства. Цього теж не було зроблено. Керівник відділення у свою чергу запропонував перевіряльникам звернутися до керівництва компанії, але цього зроблено не було. Зате вони розцінили такі дії як створення компанією перешкод посадовим особам для перевірки", — розповіли у компанії.

У Держспоживслужбі пояснили, 11 травня "Новій пошті" листом повідомили про час, дату і місце розгляду справи про накладення штрафних санкцій. Однак ніяких заперечень з приводу встановлених порушень не надійшло і представники "Нової пошти" на розгляд справи не прийшли. 28 травня Головне управління Держспоживслужби у Харківській області винесло постанову про накладення стягнень на суму 151 млн гривень, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції "Нової пошти" за лютий 2021 року. Станом на 7 липня "Нова пошта" оскаржує це рішення у суді.

Ще одне звернення надійшло перевіряльникам 10 березня, чоловік скаржився на те, що його обрахували у відділенні №3 "Нової пошти" (Чугуїв, вулиця Кожедуба, 1).Через місяць, 8 квітня, співробітники Головного управління Держспоживслужби у Харківській області прийшли до цього відділення для перевірки. Вона проходила відповідно до вимог законодавства, включаючи відеофіксацію.

"Затребувані в ході перевірки документи також не було надано. Це є порушенням статті 26 Закону України "Про захист прав споживачів", що зафіксовано в акті перевірки. У "Нової пошти" була можливість до 15 квітня надати необхідні документи, але цього не було зроблено. 2 липня Головне управління Держспоживслужби у Харківській області винесло постанову про накладення стягнень у розмірі 174 мільйонів гривень, що становить 10% від обсягу реалізованої продукції "Новою поштою" за березень 2021 року", — повідомили перевіряльники.

"Нова пошта" заявила, що розцінює дію контролюючого органу як маніпуляцію державою своїх повноважень і заперечує штраф у Харківському окружному адміністративному суді. Також компанія направила офіційну скаргу до Держспоживслужби на неправомірні дії співробітників харківського підрозділу, а також звернулася до омбудсмена і міжнародних правозахисних організацій.

"До того ж, і сам акт про штраф теж був складений з порушеннями. Так, там не вказано як саме компанія перешкоджала перевіряючому органу і не вказана дата правопорушення. Також ми вважаємо неправомірним, що штраф був розрахований від обороту всієї компанії, а не відділення, в якому здійснювалася перевірка. До того ж, контролюючий орган відразу вибрав максимальний з можливих штрафів, хоча на практиці навіть суд не вибирає вищу міру покарання, особливо, якщо порушення було скоєно вперше", — пояснили у компанії.

Нагадаємо, раніше в Головному управлінні Держспоживслужби у Харківській області повідомляли, що хотіли перевірити звернення про неякісне обслуговування і порушення прав при користуванні послугами у відділеннях "Нової пошти". Однак у відділеннях у Харкові та Чугуєві перевіряльникам не надали документи, пояснення, необхідні для повного і всебічного розгляду звернень людей і проведення позапланових перевірок. Тому на "Нову пошту" наклали адміністративні штрафи та адміністративно-господарські стягнення. Загальна сума склала 325 851 634 гривень 80 копійок.