Харків купив 85 вживаних європейських автобусів

До міста приїдуть дизельні автобуси із нідерландського міста Леуварден.

Салтівське трамвайне депо купило 85 уживаних автобусів у Європі.

Відповідний тендер опублікований на сайті Prozorro. За умовами договору, у 2025-2026 роках Харкова прибудуть 85 автобусів VDL Citea LLE-120.225 2012 року випуску із Нідерландів. Харків заплатить за автобуси на дизелі 229 980 675 гривень, тобто по 2,7 мільйона грн за одиницю.

Це міські автобуси виробництва нідерландської компанії VDL Bus & Coach. Їх експлуатувала компанія Arriva, повідомляє Аlltransua.com. Автобуси мають по дві пасажирські двері та 40 посадкових місць, передбачена система кондиціонування салону, двигун дизельний.

Автобуси будуть постачати окремими партіями, кожна не менш ніж 15 одиниць.

Продавець — київська компанія ТОВ "Мавел Україна", була єдиним учасником тендеру, її засновник Роман Шкребець.

У 2022 році ТОВ "Мавел Україна" продавало сіль Харкову за найбільшими цінами в Україні, причому, як писав Харківський антикорупційний центр, фірму створили за місяць до цього тендеру.

У листопаді 2022 року ХАЦ писав, що ТОВ "Мавел Україна" це новостворена фірма, яку зареєстрували у середині вересня, директором та засновником фірми вказаний Роман Шкребець з селища Слобожанське Чугуївського району. 

Як писав KHARKIV Today, Харків вирішив купувати автобуси, а не трамваї начебто в цілях економії. Міський голова Терехов заявляв, що трамваї у Харкові хочуть замінити на багатьох маршрутах електробусами.

"Сьогодні вартість нового трамвая —  від мільйона до півтора мільйона євро, вартість електробуса — 250 тисяч, а може й менша, тому що торгуємося. Вдумайтеся: на один трамвай можна купити чотири електробуси практично з такою самою місткістю", — говорив міський голова.