166 днів до виборів мера Харкова: в соцмережах масово створюють нові сторінки і платять гроші

У травні 69 Facebook-сторінок почали робити рекламні публікації про вибори мера Харкова.

У соціальній мережі опублікували півтисячі рекламних оголошень про кандидатів у мери Харкова. Більшість рекламодавців зосереджені на жіночій аудиторії, за рекламу платять до 100 доларів.

У Facebook стартувала передвиборча кампанія до виборів мера Харкова, які призначені на 31 жовтня 2021 року. Рекламу, розраховану на аудиторію з Харківської області, запустили 69 сторінок в Facebook — як нові, так і нещодавно створені. Усього опублікували 500 рекламних оголошень. Про це повідомила громадянська мережа "ОПОРА".

"Серед них — як сторінки, які вже давно активні в соціальних мережах, так і створені тільки в квітні і травні 2021 року. Більшість рекламодавців зосередили свою увагу на жіночій аудиторії, зокрема вікових групах 55-64 роки (19,6%) і 45-54 років (15,9%). Більшість реклам коштують до 100 доларів ", — пояснили в" ОПОРІ ".

Найбільше платних рекламних оголошень розмістили на сторінці всеукраїнського інформаційного агентства RegioNews.ua. Більшість стосуються Харкова, але є і про міських голів Івано-Франківська, Запоріжжя, про ситуацію в Київській обласній раді. Підтримує сторінка потенційного кандидата на посаду мера Харкова Михайла Добкіна. У квітні на всі політичні рекламні оголошення на сторінці видання витратили майже 4000 доларів.

"Для промоконтенту на сторінці характерні не лише більші симпатії до міста, де восени будуть обирати очільника, а й до конкретного політика — потенційного учасника виборчого змагання Михайла Добріна. Публікації на сторінці переважно вихваляють ініціативи політика або ж висвітлюють його позиції щодо діяльності та рішень основного опонента — секретаря міськради Ігоря Терехова.", — кажуть в "ОПОРІ".

Запустила політичну рекламу і харківська депутатка від партії "Слуга народу" Аліна Мустафаєва. У публікаціях критикується місцева влада і секретар Харківської міськради Ігор Терехов. Рекламні пости з виступами Мустафаєвої аналітики помітили на сторінці харківського підприємця Дмитра Ніконова.

Політична реклама стала з'являтися на сторінці "Резонансні новини України" через більш ніж рік перерви. Зараз тут регулярно публікуються рекламні пости з критикою секретаря Харківської міськради Ігоря Терехова, які оплачує Володимир Єгоров.

У березні цього року створили сторінку "Престол 1-й столиці", яка публікує комікси з героями, схожими на політиків. Серед них є потенційні кандидати на пост мера Харкова. За словами авторів коміксу, сюжети засновані на нереальних подіях. Оплачує рекламу Є-Донбас.

Через місяць з'явилася ще одна нова сторінка — "Перша столиця". На ній встигли розмістити 19 рекламних оголошень. Частина — про перемогу Ігоря Терехова на виборах мера Харкова, що показало соціологічне опитування, частина — критика Михайла Добкіна. Оплачується реклама інформаційним агентством "Перша столиця".

У цьому ж місяці жителі Харківської області побачили в Facebook чергову нову сторінку — "Харків — це Україна". Платник —  інформаційне агентство. На сторінці публікують іронічні рекламні пости про Михайла Добкіна. Як відзначили в "ОПОРІ", якщо раніше це були критика Добкіна, то зараз — схвалення.

В кінці квітня з'явилася сторінці "Харків за Терехова". На ній запустили 17 реклам про Харків і Дні перемоги, в кожній згадується секретар Харківської міськради Ігор Терехов. Оплачує їх рекламне агентство Asort.

Інша сторінка — "Харків за Мішу" — теж створена в кінці квітня. На ній розмістили кілька рекламних оголошень, у яких позитивно висвітлюють діяльність Михайла Добкіна.

Аналітики виявили чотири однакові рекламні публікації, що стосуються Telegram-каналу про харківську політику на сторінці "Нова влада. Кому вона належить: суспільство — бізнес — політики?". Оплачує рекламу інформаційне агентство "Нова влада".

У травні виявили політичну рекламу на сторінці Facebook "Блок Кернеса — Успішна Харківщина", де говорилося про Ігоря Терехове в контексті Дня Перемоги, і на сторінці Ігоря Терехова (це були дві публікації, які закликали підписатися на сторінку "Якщо любиш Харків").

Наймолодшою сторінкою, що націлена на рекламу серед харків'ян, стала "Нудний Харків". Її створили 6 травня. Поки контент спрямований на піар самого ресурсу.

Як відзначили в "ОПОРІ", зараз потенційні учасники виборів мера Харкова мало використовують  політичну рекламу і витрачають на це мінімум коштів. Рекламу в соціальних мережах називають вдалим стартом виборчої кампанії, оскільки політики можуть швидко і дешево комунікувати з виборцями, однак застерігають від недобросовісних учасників.

"Створення сторінок без історії спеціально під вибори або ж використання акаунтів засобів масової інформації та просування там маніпуляційних матеріалів про політичних опонентів — це не найкраща характеристика прозорості і чесності майбутньої виборчої кампанії", — підкреслили в "ОПОРІ".

Як писав KHARKIV Today, 30 березня на позачерговому засіданні Верховної Ради народні депутати прийняли постанову про призначення виборів мера Харкова на 31 жовтня 2021 року.