У Харківській області ремонтувати дорогу за ковідні гроші буде фірма, яка її не добудувала

Понад 700 мільйонів гривень віддадуть за ремонт "Автомагістралі-Південь".

Фірма-підрядник полишила ремонт дороги в Харківській області, оскільки не отримала грошей. На дорозі утворилися діри. Щоб їх залатати, замовник знову звернувся до цієї фірми.

3 листопада Служба автомобільних доріг у Харківській області підписала договір з фірмою "Автомагістраль-Південь" про поточний середній ремонт дороги Київ-Харків-Довжанський за 742 228 202 гривень. Однак закупівлю провели по переговорній процедурі, інші фірми замовник не розглядав. Про це пишуть "Наші гроші" з посиланням на відповідний тендер.

"Закупівлю провели по переговорній процедурі, оскільки виникла потреба у закупівлі додаткових аналогічних робіт у того самого учасника за основним договором про закупівлю вартістю 1,69 мільярда гривень, який "Автомагістраль-Південь" отримала в липні 2018 року", — пояснили журналісти.

"Автомагістраль-Південь" ремонтувала трасу Київ-Харків-Довжанський, поки не сталися затримки з фінансуванням старого договору. Після цього фірма відмовилася укладати верхній шар дороги. В результаті в 2019-2020 роках при експлуатації на дорозі виникли тріщини і просідання.

"Саме тому зараз вирішили відремонтувати заново невідремонтовані раніше ділянки доріг", — пишуть "Наші гроші".

Представники платформи "Ліга антитрасту" написали заяву до Державної аудиторської служби з вимогою перевірити правомірність переговорної процедури тендера на закупівлю послуги з ремонту траси в Харківській області. На їхню думку, замовник не обґрунтував, чому роботи може виконувати тільки "Автомагістраль-Південь".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: За програмою "Великого будівництва" відремонтують 24 дороги місцевого значення в Харківській області

Частину грошей на ремонт траси Київ-Харків-Довжанський (300 мільйонів гривень) виділили з антиковідного фонду. Це  — 300 мільйонів гривень.

Примітно, що в тендерній документації замовник вказав рівно такі ж ціни на будівельні матеріали, як запропонувала в протоколі узгодження цін "Автомагістраль-Південь".

Як відзначили в "Наших грошах", офіційно "Автомагістраль-Південь" належить одеситам Олегу Наливанному і Валерію Короткову. Але контролює фірму бізнесмен Олександр Бойко. Він також —засновник фірми "Шляховик-97", яка є найбільшим постачальником будівельних матеріалів і техніки "Автомагістралі-Південь". Зараз компанія — засновник Національної асоціації дорожників України. Президент останньої Тарас Сиротинський в квітні став радником прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля.