Трагедії з комунальниками: 16 смертей за вісім років в Харківській області

Ми нарахували як мінімум вісім випадків загибелі комунальників у нашому регіоні. За останній рік їх було три.

У деяких випадках життя робітників могли б врятувати страхувальні пояси і засоби захисту органів дихання, але їх не було.

Трагедія, яка забрала життя чотирьох людей, сталася вчора вдень, 27 липня: на очисних спорудах в Безлюдівці з мулового колодязя дістали тіла співробітників КП "Харківводоканал". Вони задихнулися чи аміаком, чи то метилом.

Спочатку 72-річний працівник втратив свідомість і впав в колодязь. Йому хотіли допомогти троє колег — двоє чоловіків і одна жінка, але також загинули. Дістати їх з колодязя намагався ще один співробітник КП, але йому це не вдалося. Однак чоловікові пощастило більше, ніж іншим комунальникам. На відміну від інших він був в протигазі, що і врятувало йому життя.

Відомо, що на загиблих — чоловіках 72, 38 і 40 років, а також 33-річній жінці не було засобів індивідуального захисту та спецодягу. Це не перша смерть комунальників на робочому місці в Харкові.

Не минуло й місяця з того моменту, як в Харкові залило окропом насосну станцію і загинув робітник. Рано вранці 2 липня в центрі Харкова стався прорив труби гарячої води, в результаті на насосній станції КП "Харківські теплові мережі" загинув 71-річний співробітник підприємства. До того, як стався нещасний випадок, співробітник тепломереж встиг повідомити про прорив керівництву. Після цього не виходив на зв'язок. Вода температурою 76 градусів зайшла на станцію через латки і камери, прорив був під землею.

У кінці квітня трагедія з комунальником сталася в Люботині. Співробітника водоканалу засипало  ґрунтом, він впав в канаву. З-під завалу 63-річного робітника діставали рятувальники. Медикам не вдалося врятувати чоловіка.

Відомо, що співробітник водоканалу міняв каналізаційні труби.

За рік до цього  — 21 травня 2019 року — в Куп'янську співробітники водоканалу ліквідовували аварію. Дві людини постраждали і одна загинула. З-під завалу дістали тіло 33-річного чоловіка. Комунальники знаходилися на дні каналізаційного колодязя глибиною 5,5 метра. Вони спустилися туди без засобів захисту органів дихання і страхувальних елементів. Двоє чоловіків віком 38 і 53 роки, яким вдалося вижити, опинились у лікарні з діагнозом "отруєння клоачним газом тяжкого ступеня".

Ще одна НП сталася в Харкові 9 березня 2019 року: 57-річний слюсар, який працював на КП "ХТМ", ліквідовував прорив труби. Він розраховував, що гаряча вода перекрита і почав ремонт. Однак вода подавалася під тиском. Трубу прорвало, і він потрапив під тиск  гарячої води, отримавши термічні опіки третього ступеня і травму живота. Чоловік помер в автомобілі "швидкої".

За два роки до цього — 14 березня 2017 року в каналі теплотраси загинув 49-річний майстер ділянки КП "ХТМ". У поліції смерть чоловіка назвали раптовою, а щоб дістати його тіло, залучили спецтехніку.

Ще одна трагедія сталася 7 червня 2013 року, коли п'ятеро співробітників КП "Харківводоканал" приїхали перекрити засувку у водопровідному колодязі біля Меморіалу. Спочатку в колодязь спустився один з комунальників, йому відразу стало погано. На допомогу спустився другий член бригади, потім третій і четвертий. Жоден з них не використовував страхувальний пояс. П'ятий — майстер, повинен був стежити за безпекою, він і повідомив про трагедію. Тіла чотирьох загиблих витягли з колодязя рятувальники, серед загиблих були батько і син. Причиною смерті називали отруєння газами під час проведення очисних робіт.

Про смерть трьох робітників в каналізаційному колекторі в Золочеві стало відомо 12 вересня 2012 року. За день до цього чоловіки вирушили ремонтувати каналізаційну насосну станцію. Вночі місцеві жителі почали бити на сполох — на вулиці стоїть відкрита ассенізаторська машина, поруч лежать інструменти, самих робітників немає. Виявилося, що затопило підвал і приміщення каналізаційно-насосної станції, де були чоловіки. Всю ніч рятувальники шукали співробітників, і до полудня дістали їх тіла. Головного інженера, слюсаря і водія на місці впізнали родичі. Найстаршим був 56-річний водій, наймолодшим — 24-річний головний інженер. На загиблих не було страхувального спорядження і засобів захисту.