Маршрутки на карантині: чому в Харкові продовжують курсувати автобуси
Міське автобусне сполучення в Харкові не зупинили. Маршрутки курсують нарівні із трамваями і тролейбусами за "карантинним" розкладом. У мерії кажуть, що це не маршрутки, а автобусні перевезення в режимі "експрес".
6 квітня Харків почав жити по-новому, жорсткішому карантинному сценарію. Згідно з постановою Кабміну, тепер на вулицю можна виходити тільки з документом, що підтверджує особу, дітям — в супроводі дорослих, людям старше 60 років — не далі ніж на відстань 2 кілометри від місця свого проживання. Заборона торкнулася і автотранспорту — міського, приміського і міжобласного значення. У Харкові з 6 квітня нічого не змінилося: маршрутки вийшли за розкладом останніх двох тижнів. Водії кажуть: розпорядження напередодні ніякого не отримували, працюють собі в збиток.
"Ну як працюємо. Частина рухомого складу на маршрутах, частина в гаражі. Їздимо поки, ніяких нових розпоряджень не було", — повідомив водій маршруту № 304.
Він стежить за кількістю пасажирів в автобусі, але не за наявністю масок: в салоні, як і раніше, є порушники масочного режиму. Водій каже, що не може одночасно рахувати пасажирів, видавати квитки, стежити за безпекою руху, ще й маски перевіряти.
"Це повинно бути на рівні самосвідомості. А якщо людина не хоче, якщо у нього інстинкт самозбереження не включається, як я його примушу?" — каже водій.
Один з найбільших перевізників Харкова Рафіг Гадіров (фірма "Немо ЛТД") говорить, що працюють в тому ж режимі, що і останні два тижні.
"Йдуть за своїм графіком, як затвердили в міськраді. Є замовник, міськрада, а є виконавець. Коли нам дадуть команду: хлопці, ви поставте свої машини в гараж, поставимо. Поки працюємо", — сказав KHARKIV Today Гадіров.
За словами перевізника, кількість автобусів на маршрутах скоротилася на третину, вдень доводиться возити по 2-3 людини.
"Ми на такому збитку, що ви уявити собі не можете, в боргах, як у шовках", — скаржиться Гадіров.
У міськраді кажуть: це не маршрутки.
"Маршрутки в місті не працюють. Здійснюються автобусні перевезення в режимі "експрес", мається на увазі обслуговування до 75% зупинок на маршрутах" ,— повідомили в міськраді з посиланням на віце-мера з питань інфраструктури Євгена Водовозова.
Нагадаємо, рішення "Про тимчасову зміну маршрутів міського наземного пасажирського транспорту" було прийнято в Харкові 17 березня. Цим документом було регламентовано повернення трамваю № 5 колишнього маршруту — від Одеської до Південного вокзалу, маршрути трамваїв № 16 і 16а були ліквідовані, а маршрут багатьох маршрутних автобусів змінився. Тоді віце-мер Євген Водовозов говорив, що наземний транспорт постаралися пустити за маршрутами, які б дублювали метро, яке було зупинено у всіх містах України із-за недопущення поширення коронавірусу.
Як курсує наземний транспорт Харкова можна знайти за посиланням.