Харків'янам потрібно переукласти договори з "Харьківводоканалом": чому це важливо
Щоб отримувати послуги водопостачання і водовідведення, всім жителям міста доведеться переукласти договори в сервісних центрах або виїзних касах. З весни послуги будуть надаватися тільки на договірних умовах.
До 1 травня 2020 року харків'янам необхідно переукласти договори з КП "Харківводоканал" на отримання послуг водопостачання і водовідведення,— повідомили в "Харьківводоканалі".
Це повинні зробити всі споживачі послуг, у яких попередній договір датований більш раннім терміном, ніж 2019 рік.
"Переукладання договорів — це не ініціатива нашого підприємства. Відповідно до Закону "Про житлово-комунальні послуги", в нових договорах передбачені права та обов'язки як постачальника послуг, так і споживачів. КП "Харківводоканал" зобов'язується своєчасно і в повному обсязі надавати послуги щодо забезпечення водопостачанням і водовідведенням, а абоненти зобов'язані своєчасно їх оплачувати. Надання цих послуг з 1 травня 2020 року здійснюватиметься тільки на договірних умовах ", — йдеться в повідомленні.
Всього передбачено п'ять видів договорів залежно від статусу абонентів: договір зі споживачем, який проживає в приватному секторі, і юридичною особою, яка є власником (співвласником, користувачем) будівлі; договір з колективним споживачем (укладається юрособою, яка об'єднує споживачів в будівлі); колективний договір, що укладається з особою, уповноваженою на це співвласниками; договір з індивідуальним споживачем для співвласників багатоквартирних будинків, де передбачено обслуговування внутрішньобудинкових систем; договір з індивідуальним споживачем для співвласників багатоквартирних будинків, де не передбачено обслуговування внутрішньобудинкових систем. Останні два договори укладаються з кожним співвласником багатоквартирного будинку.
Як повідомили KHARKIV Today в прес-службі "Харківводоканалу", жителі багатоквартирних будинків приймають рішення про укладення договору — з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем або без такого — на зборах співвласників. Після чого кожен індивідуально укладає договір з комунальним підприємством.
"Рішення про вибір типу договору вважається прийнятим на зборах співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир і нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50% загальної площі всіх квартир і нежитлових приміщень багатоквартирного будинку",— сказали KHARKIV Today в прес-службі "Харківводоканалу" .
Якщо мешканці вирішать укласти договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, то плата "Харьківводоканалу" буде складатися з послуги за централізоване водопостачання та водовідведення, абонентського обслуговування та обслуговування поточного ремонту внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку.
У цьому випадку "Харківводоканал" несе відповідальність за якість інженерно-технічних систем квартир споживачів, своєчасне проведення підготовки внутрішньобудинкових систем централізованого водопостачання та водовідведення до експлуатації в осінньо-зимовий період, усунення недоліків в послугах, що надаються, проведення аварійно-диспетчерського обслуговування.
У разі укладення договору без обслуговування внутрішньобудинкових систем споживач буде платити тільки за послугу централізованого водопостачання та водовідведення і абонентне обслуговування. При цьому "Харківводоканал" не надаватиме послуги з обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку. Всі роботи, пов'язані з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, будуть виконуватися силами і за рахунок співвласників багатоквартирних будинків.
Відзначимо, з 2020 року вводиться абонплата. Споживачі будуть платити не тільки за використані кубометри води, але і абонентську плату. Для клієнтів "Харківводоканалу" з лічильниками абонплата складе щомісячно 30 гривень і 90 копійок, без лічильників — 23 гривні і 60 копійок. Кількість прописаних в квартирі людей не вплине на розмір абонплати.
Договори укладаються безкоштовно в сервісних центрах по обслуговуванню споживачів або у виїзних касах. Щоб укласти договір, необхідно надати паспорт, ідентифікаційний код і технічний паспорт. В "Харьківводоканалі" пообіцяли, що процедура займе не більше 10 хвилин.
Як писав KHARKIV Today, с июня 2019 года "Харьковводоканал" начал начислять пеню.