Харківський авіазавод і ще два підприємства виведуть з "Укроборонпрому"

Заводи будуть розвиватися в окремому напрямку авіабудування.

"Укроборонпром" може вивести зі свого складу підприємства, які регулярно не виконують державне оборонне замовлення.

Три харківських заводи можуть не увійти до складу майбутньої компанії "Оборонні системи України". Це — Харківський машинобудівний завод "ФЕД", Харківське агрегатне конструкторське бюро і Харківське державне авіаційне виробниче підприємство. Про це повідомили в державному концерні "Укроборонпром".

За словами виконуючого обов'язки генерального директора "Укроборонпрому" Ігоря Фоменка, наглядова рада вирішила передати Фонду державного майна 17 підприємств, які не ведуть економічної діяльності і втратили оборонний потенціал. Крім них, розглядають шість підприємств для виведення зі складу "Укроборонпрому", які системно не задіяні в державному оборонному замовленні. Серед них — три харківських.

"Є ряд підприємств, які потрібно вивести за рамки майбутньої компанії "Оборонні системи України". Зараз йде обговорення шести: "Антонов","Івченко-Прогрес", Харківський машинобудівний завод "ФЕД", Харківське агрегатне конструкторське бюро, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство і "Завод 410 цивільної авіації". Все це навколо "Антонова", вони пов'язані своїм циклом і повинні розвиватися в окремому напрямку авіабудування", — сказав Фоменко.

Після трансформації "Укроборонпрому" залишиться 65 підприємств, які будуть вважатися корпоратизованими підприємствами державної форми власності. Вони зможуть брати участь в тендерах нарівні з іншими постачальниками.

Всього створять шість холдингів, в які і об'єднають підприємства-учасники концерну. Об'єднання відбудеться за галузевою ознакою — бронетанкові, радарні системи, морські системи, високоточне озброєння, боєприпаси і спецхімія, авіаремонтні підприємства.

"Такі підприємства зможуть самостійно виконувати свої завдання і бути самодостатніми гравцями на зовнішньому ринку. Над ними буде керуюча компанія з умовною назвою "Оборонні системи України", — сказав Фоменко.

Як писав KHARKIV Today, 13 серпня прем'єр-міністр України Денис Шмигаль під час візиту до Харкова розповів, як збираються рятувати Харківський авіазавод. Мета — зробити так, щоб завод міг отримати гроші, які витратить на будівництво нових літаків. Крім того, на закритій нараді обговорили питання сприяння експорту та інші законодавчі зміни в сфері авіапрому. Було піднято і питання мільйонних боргів по зарплатах. Однак, за словами Шмигаля, погасити їх з бюджету не можна.