Карантин не для всіх: готель Кернеса працює тільки за готівку, а Ярославського — без спа
Не всі готелі Харкова закрилися на карантин, в деяких є постояльці.
Послаблення карантину в Україні почнеться 11 травня. Але навіть зараз, незважаючи на припинення міжміських перевезень, до Харкова приїжджають жителі інших міст — у робочих чи особистих справах. Чи працюють готелі під час пандемії, як дотримуються карантинних вимог, розбирався Kharkiv Today.
"Гостей приймаємо, але ресторан закритий"
На ресепшне готелю Kharkiv Palace розповідають: готель працює, а ось ресторан і спа-центр закриті (нагадують про це кілька разів, як ніби питання про роботу цих закладів задають набагато частіше, ніж про роботу самого готелю). За словами співробітників, всі номери регулярно дезінфікують, перед заселенням гостя роботу покоївок додатково перевіряють.
А ось готель "Харків", розташований по сусідству, мінімум до 11 травня гостей не приймає.
"Плануємо відкриватися після 11-го, але самі розумієте, все змінюється мало не щодня. Точно сказати нічого не можемо", — кажуть в готелі.
Готель VIVA повідомляє: гостей чекає, завантаженість номерів зараз невелика. На питання, що змінилося в роботі готелю під час карантину, відповідають: харчування. Сніданки в ресторані скасовані, їх приносять гостям у номери — "звичайно, з дотриманням санітарних вимог".
"Можемо дати мікрохвильовку"
У мотелі "Дружба", розташованому на шляху від аеропорту, кажуть: підуть назустріч, щоб з комфортом розмістити гостей у нелегкий карантинний час.
Дотримуємося вимог, так що ресторан закритий. На жаль, і замовлення їжі на виніс заборонений. Але ми намагаємося йти назустріч гостям. Тим, хто приїжджає хоча б на дві доби і більше, можемо дати мікрохвильовку, налити чаю. Всі співробітники в масках, вестибюль дезінфікується, генеральне прибирання — щодня. Приїжджайте! Хочете прямо зараз забронювати?" — в голосі співробітниці чується надія.
У готелі "Національ" теж відразу пропонують бронь, але попереджають: оплачувати номер до 11 травня можна тільки готівкою.
"А якщо у мене відрядження і потрібні чеки?".
"На жаль, до 11 травня тільки так, — відповідають в готелі. — Не переживайте, гостей зараз мало, можна сказати, одна людина на поверх. І ресторан готелю працює — у нас великий простір, так що дистанції дотримуємося".
Один гість — один номер
Асоціація індустрії гостинності України (АІГУ) разом з Українською Асоціацією медичного туризму розробили рекомендації щодо безпечної роботи розміщення туристів під час пандемії.
"Пропозиції розроблені з урахуванням практичного досвіду членів асоціації, які є власниками готелів, пансіонатів, здравниць, туристичних баз та клінічних санаторіїв. Також були враховані вимоги Міністерства охорони здоров'я України, Головного санітарного лікаря України та нормативні акти КМУ щодо протидії поширенню коронавірусної хвороби COVID-19. Крім того, ми намагалися врахувати досвід і кращі практики країн, які вважають туристичну галузь пріоритетом розвитку",—відзначив голова АІГУ Олександр Лієв.
Що вимагали від готелів:
- номерний фонд повинен бути завантажений не більше, ніж на 50%;
- один гість — один номер (якщо самі гості не підписують згоду на спільне розміщення, в разі якщо це сім'я);
- розмітка в холі і ліфтах для дистанціювання;
- дезінфекція номерів, коридорів, сходів і так далі — не рідше 2 разів на добу;
- щоденна перевірка температури у гостей і персоналу, носіння масок;
- харчування — згідно із затвердженими Кабміном нормами для закладів громадського харчування. Відмова від шведського столу, індивідуальне обслуговування гостей.