Вижити в темряві. У Харкові зростає кількість ДТП за участі пішоходів

На темних вулицях перехожих не видно.

За час війни кількість ДТП в Україні зросла на 10%. Рекорди б'є Київ — там число аварій на дорогах збільшилось на чверть. У Харкові найпоширеніші причини дорожньо-транспортних пригод — темрява на перехрестях, перевищення швидкості та пияцтво за кермом.

З настанням темної пори року у Харкові зростає кількість ДТП. Особливо вразливі на дорогах пішоходи, яких увечері не видно на міських вулицях. У поліції радять їм носити флікери — аксесуари, які відбивають світло у темряві. 

Потрібен флікер

Днями харківські поліцейські вийшли на Сумську з подарунками для перехожих. Пішоходам, які пізно увечері гуляли вулицями або поверталися додому з роботи, копи давали яскраві браслети — флікери. Якщо їх почепити на одяг або сумку, шанси не потрапити в ДТП різко зростають. Адже навіть білий одяг або ліхтарик в руках не робить людину такою видимою (див. інфографіку).

Ця акція проводиться в Харкові кожного року, але ще ніколи не була такою актуальною. О 4 вечора в місті вже темно, о 6 ранку ще ледь видно, а у ці часи на вулицях знаходиться  безліч людей. Яерез безпекові моменти та економію електроенергії вуличного освітлення в Харкові немає, тож більшість пішоходів, які в наших широтах восени надають перевагу темному одягу, стають невидимими для водіїв. 

"Зараз освітлення на дорогах мінімальне, ми не можемо вплинути на його появу, тому  максимально закликаємо пішоходів бути помітними. Ця акція була не разова, вона буде  час від часу проходити бо є тенденція по всій Україні — у порівнянні з літнім періодом аварій за участі пішоходів стало більше", — розповів KHARKIV Today речник патрульної поліції Харківщини Дмитро Гайдук.

За даними Нацполіції України, з часу повномасштабної війни кількість дорожньо-транспортних пригод в країні збільшилася на 10%.

"Відмічається суттєве збільшення — на чверть — фактів загибелі пішоходів. За два тижні загинув 51 пішохід. З них 38 — саме в темну пору часу", — сказав начальник Департаменту організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Нацполіції Олексій Сергєєв під час брифінгу. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Харкові шукають свідків смертельної ДТП із водієм-втікачем

Аби збільшити шанс на виживання на темних вулицях, можна не чекати зустрічі з патрульним, який подарує  браслет, а купити його самостійно. Продаються такі браслети і стрічки у господарчих відділах супермаркетів, будівельно-господарчих магазинах та в багатьох інтернет-крамницях. Коштують від 25 гривень за браслет, від 50 гривень за стрічку-флікер. Є ще світловідбиваючі жилети, вони обійдуться в середньому в 250 гривень. Світловідбиваючі нашийники для собак пропонують в середньому за 300-500 гривень.

23 п'яних водія

Вечірня темрява — далеко не єдина причина того, що кількість ДТП зростає. За час війни культура водіння в Харкові суттєво знизилася. Насамперед, йдеться про швидкісний режим на дорогах — багато водіїв його не дотримуються. На початку війни камери фіксації у місті та за містом були вимкнуті, за швидкістю поліцейські взагалі не слідкували, бо мали багато іншої роботи. Тоді автомобілів на дорогах Харкова було мало, то ж і аварії траплялися нечасто.  Зараз машин в місті побільшало, а звичка перевищувати швидкісний режим залишилась.

"Одна з головних причин аварій  — перевищення безпечної швидкості руху. Допустима швидкість автомобіля в місті — 50 кілометрів  за годину.  Якщо говорити про інші причини  — це, найчастіше, порушення правил проїзду перехресть", — каже Дмитро Гайдук.

На високій швидкості водії часто не встигають загальмувати перед пішохідними переходами. Наприклад, при швидкості руху автомобіля 50 км/год гальмівний шлях складає близько 30 метрів. Коли ж цей автомобіль їде зі швидкістю 60 км/год — цей шлях становить вже 40 метрів. Гальмівний шлях автомобіля, який рухається зі швидкістю 100 км/год, може  досягати 250 метрів — і тут вже не важливо, чи носить пішохід світловідбиваючі елементи на одязі.

9 листопада на проспекті Героїв Харкова водійка автомобіля Pegaut 206 збила перехожого на "зебрі". Це сталося серед білого дня — о 10:30, ймовірною причиною було перевищення швидкості руху.

Іще одна велика проблема останніх місяців — п'яні водії. Кількість автомобілістів напідпитку у порівнянні з довоєнним часом побільшало в рази, кажуть поліцейські. Лише за жовтень поліцейські зупинили  558 нетверезих водіїв — на 34% більше ніж за попередній місяць.

"Була в нас недавно нічна зміна, на якій батальйон з 8 вечора до 8 ранку виявив 23 водія в стані алкогольного сп'яніння. Незважаючи на те, що в нас встановлена коменданська година, нетверезі водії їздять і вночі", — розповідає Дмитро Гайдук.

Від таких водіїв теж не врятують флікери. Ймовірно, саме тому у вечірні години вулиці міста пустіють: харків'яни намагаються зробити всі важливі справи вдень, аби не вештатись дорогами у темряві.