Куди поскаржитися на дискримінаційну рекламу у Харкові

Можна надіслати листи або зателефонувати.

Звертатися пропонують до Держпродспоживслужби.

З 8 січня набули чинності зміни до Закону "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі. Зокрема, у документі уточнюються терміни "дискримінаційна реклама" та "дискримінаційна реклама за ознакою статі". Про це повідомили у Головному управлінні Держпродспоживслужби у Харківській області.

Дискримінаційною вважається реклама, яка вміщує або використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними чи іншими ознаками щодо людини та/або групи людей.

Дискримінаційною рекламою за ознакою статі називають рекламу, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної або іншої переваги однієї статі над іншою та/або стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта, щоб привернути увагу споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні відносини, що не належать до рекламованого продукту.

До того ж, у рекламі про вакансії забороняється вказувати вік кандидатів, пропонувати роботу тільки жінкам або чоловікам, за винятком специфічної роботи, яку можуть виконувати лише люди певної статі. Якщо рекламодавець порушить ці вимоги, йому загрожує штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення (з 8 січня до 30 вересня — 65 000 гривень, а з 1 жовтня — 67 000), у встановленому Кабінетом Міністрів порядку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Харків'ян запрошують вчитися працювати у метрополітені

Зміни до закону також передбачають відповідальність за неподання, несвоєчасне подання або подання явно недостовірної інформації про вартість поширеної реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої ч. 2 ст. 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (станом на 11 січня це 1700 гривень).

"Удосконалене правове регулювання в галузі реклами з протидії дискримінації за ознакою статі відповідає зобов'язанням України відповідно до Конвенції ООН з ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок. Протидія дискримінації за ознакою статі передбачена Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом та іншими міжнародними документами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, зокрема — Стратегією гендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки та Глобальними цілями сталого розвитку ООН", — розповіли у Держпродспоживслужбі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Квартира і 20 000 гривень на місяць. У Харківській області шукають сімейного лікаря

Якщо реклама містить інформацію або зображення, що порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, що нехтують правилами пристойності або містять ознаки дискримінаційної реклами, можна звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби у Харківській області за адресою: 61166, Харків, проспект Науки, 40, шостий поверх. E-mail: gudpss@kh-consumer.gov.ua, тел./факс: (057) 725-19-00.