Харківський метрополітен відпрацював три місяці в мінус 100 мільйонів гривень

Підземка продовжує бити власні рекорди із збитковості.

Збитки в 2,5 раза більші, ніж за аналогічний період минулого року.

За перший квартал 2021 року збитки комунального підприємства "Харківський метрополітен" склали 103 мільйони 500 тисяч гривень. Інформація про це опублікована на веб-порталі відкритих даних Харкова, передає Харківський антикорупційний центр.

Вони пояснили, за аналогічний період минулого року збитки метрополітену склали 39 мільйонів 200 тисяч гривень. У 2020 році, з вечора 17 березня до 25 травня метро не працювало через пандемію коронавірусу.

За даними ХАЦ, раніше метрополітен ніс такі збитки:

  • за 2018 рік — 131 мільйон грн;
  • за 2019 — 267 мільйонів гривень;
  • за 2020 — 290 мільйонів гривень.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Транспортні обновки. Автобуси — із Турції, трамваї — із Харкова

У ХАЦ нагадали головні причини, які, на їхню думку, призвели до кризи в метрополітені. Перша — закупівля товарів, послуг і робіт за значно завищеними цінами у порівнянні з аналогічними закупівлями дніпровським і київським метрополітенами. Друга — до 2009 року послуги з прибирання, ремонту рухомого складу та ескалаторів виконували власними силами харківського метрополітену.

"Потім ці три послуги віддали, створеним під це фірмам, а людей зі штату метрополітену перевели до штату трьох фірм. Щорічно на рахунки цих фірм харківський метрополітен виділяв і виділяє сотні мільйонів гривень. На думку правоохоронців, велика частина цих грошей розкрадається, а послуги — або не виконуються, або виконуються неякісно", — пояснили антикорупціонери.

Третьою причиною вони називають те, що метрополітен в чотири рази занижує свої доходи від рекламної діяльності, до такого висновку після фінансового аудиту дійшла Державна аудиторська служба. Четверта причина — доходи від дії єдиного електронного квитка (E-ticket) отримує фірма-інвестор "Фінансова компанія "Платіжний центр".

"Раніше ця фірма повністю була у власності "Компанії з управління активами "Фінекс-Капітал", яка виплачувала десятки мільйонів гривень дивідендів Геннадію Кернесу і Ігорю Терехову. Потім "Фінансову компанію "Платіжний центр" переписали на підставних людей. В рамках договору міської ради та фірми-інвестора протягом десяти років відсоток винагороди "Фінансової компанії "Платіжний центр" з кожної поїздки в метро 6,5% від вартості поїздки", — повідомили в ХАЦ.