Харківська кіберполіція викрила шахраїв, які викрали мільйони гривень з карток

Від рук шахраїв постраждали понад 1000 людей.

Шахраї пропонували користувачам соцмереж оформити виплати або отримати гроші за товари на сайтах, де перехоплювали дані банківських карток.

Співробітники управління протидії кіберзлочинам у Харківській області та Головне слідче управління Нацполіції викрили два угруповання, які ошукали щонайменше 1000 громад України на майже два мільйони гривень. В одній групі діяло 13 шахраїв, в іншій — троє. Про це повідомили у Кіберполіції України.

Одне угруповання з 13 людей створили спільноту у Telegram, де розміщували інструкції й фішингові посилання. Шахраї робили розсилку посилань у месенджерах, видаючи їх за пропозиції з оформлення виплат та отримання грошей за проданий товар.

Користувачі вводили дані на фішингових сайтах, які копіювали інтерфейс сторінок онлайн-банкінгів, сайтів з оголошеннями або інтернет-магазинів. Ці дані потрапляли до шахраїв, і вони переводили  гроші з карток.

"Організатор схеми здійснював компрометацію платіжних карток клієнтів банку та за допомогою платіжних систем "виводив" гроші потерпілих на підконтрольні рахунки. Аналогічну схему реалізували і троє жителів Дніпропетровщини", — розповіли у Кіберполіції.

У домівках фігурантів провели обшуки, під час яких вилучили комп'ютерну техніку, телефони, банківські картки, гроші й SIM-карти.

Слідчі відкрили кримінальне провадження за ч. 1, 2 ст. 255 (створення, керівництво злочинною спільнотою або злочинною організацією, а також участь у ній) і ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. Санкції статей передбачають до 12 років ув'язнення з конфіскацією майна.

Підозри оголосили п'ятьом членам шахрайської групи, трьох із них затримали.

Як писав KHARKIV Today, троє шахраїв із різних регіонів України ошукали харків'ян на мільйон гривень. Вони розсилали SMS-повідомлення клієнтам банку, де містилася фейкова інформація про нібито блокування банківських карток, а також номери мобільних телефонів так званих "спеціалістів" для того, щоб вирішити питання. Клієнти банку дзвонили на ці номери та надавали персональну інформацію. Шахраї переводили гроші з їхніх карток.