Для однієї з трас у Харківській області шукатимуть інвестора. Потім проїзд стане платним

Міністерство інфраструктури визначило шість напрямків, які планує передати в управління приватним інвесторам.

У Міністерстві інфраструктури України планують зробити проїзд трасою Харків — Дніпро — Запоріжжя (М-29, M-04, M-18) платним. Уже в 2021 році почнуться пошуки інвестора.

На даний час визначили шість основних напрямків, де планується побудувати платні ділянки, повідомляють в Мінінфраструктури. Крім Харківській області, в приватне управління планують передати об'єкти в Київській, Полтавській, Дніпропетровській,  Миколаївській та інших областях:

  • від Борисполя до Полтави (траса М-03),
  • від Києва через Житомир до Рівного (частина М-06),
  • від Дніпра до Кривого Рогу і Миколаєва (маршрут М-04, Н-11),
  • від Ягодина через Ковель до Луцька (маршрут М-07, М-19),
  • від Харкова через Дніпро до Запоріжжя (маршрут М-29, M-04, M-18);
  • від Херсона до Миколаєва (частина М-14).

Уже восени заплановано оголошення перших конкурсів із залучення приватних партнерів. В обґрунтуванні Програми говориться, що проект розробляється за підтримки Світового банку та з урахуванням світового досвіду на підставі механізму приватно-державного партнерства.

"Державно-приватне партнерство з використання механізму плати за експлуатаційну готовність вважається найбільш доцільним для цілей програми. Цей механізм передбачає фінансування приватним інвестором відновлення і довгострокове технічне обслуговування обраних ділянок автодоріг. Залежно від проекту, початкова відновлення автодоріг може передбачати як ремонт або реконструкцію з розширенням існуючих автодоріг, так і будівництво нових ділянок, наприклад, об'їзд населених пунктів. Після виконання початкових робіт, приватний інвестор буде отримувати плату за експлуатаційну готовність — узгоджену в контракті суму, яка залежить від забезпечення приватним інвестором певних стандартів ефективності (KPI) і технічних вимог " , — сказано на сайті Мінінфраструктури.

За офіційною інформацією, орієнтовний обсяг інвестицій початкового етапу поточного і капітального ремонту траси Харків — Дніпро — Запоріжжя становить 370 мільйонів доларів.