Метрополітен пограбував харків’ян на 5,5 млн гривень
Метрополітен пограбував харків’ян на 5,5 мільйона гривень, закупивши рейки на 60% дорожче, ніж пропонує виробник.
16 січня 2017 року КП «Харківський метрополітен» уклав угоду з ТОВ «Партнер Трейдинг» на поставку рейок Р-50 довжиною 25 метрів загальною вартістю 15,01 млн.грн. Про це повідомляється в системі закупівель «Prozorro».
Всього має бути поставлено до кінця 2017 року 276 штук рейок Р-50 загальною масою 357,42 тонни. 1 тонна рейок Р-50 метрополітену обійдеться в 41989 гривень з ПДВ (фото 2).
В Україні виробником таких рейок є тільки компанія Метінвест. І, якщо взяти прайс цієї компанії від 26 січня 2017 року, то вартість 1 тонни рейок Р-50 коштує 26625 гривень з ПДВ (фото 3). Метрополітен на закупівлі кожної тонни буде переплачувати 58% або 15364 гривень.
Якщо, порахувати, то виходить, що загальна вартість закупівлі могла складати 9,52 млн.грн. Тобто, можна було б заощадити 5,5 мільйона гривень.
Що, цікаво ТОВ «Метінвест-СМЦ» намагався взяти участь і в теперішньому аукціоні, але фірму не влаштовували умови тендерної документації, яку вони просили харківський метрополітен змінити, але КП відмовилось це робити.
Зокрема у ТОВ «Метінвест-СМЦ» було прохання встановити загальну вагу рейок Р-50, яку треба поставити, 330,23 т., у зв’язку з тим, що максимальна вантажна вага залізничної платформи складає 110,7 т. і умови метрополітену про поставку 357,42 т. є дискримінаційними, так як це більше 3 залізничних платформ і четверта платформа буде практично порожньою, що не влаштовувало ТОВ «Метінвест-СМЦ».
Тобто, якби метрополітен розбив закупівлю на 2 частини (одну під 3 платформи- 330 тонн) і окремо решту, то міг би заощадити 5,5 млн грн.
«Харківський антикорупційний центр» вже писав про цей аукціон, який відбувся в кінці грудня 2016 року.
В результаті проведення аукціону вдалося знизити суму угоди від очікуваної метрополітеном на…3,8 тис.грн. Також, незрозуміло, яким чином КП «Харківський метрополітен» встановлювало очікувану вартість за тонну рейок на 58% дорожче, ніж такі рейки коштують у виробника.
Що, цікаво ТОВ «Партнер Трейдінг» за три кроки аукціону (мінімальний крок пониження ціни – 75,1 тис.грн.) не на копійку не знизив вартість пропозиції.
Єдиним конкурентом ТОВ «Партнер Трейдінг» було ТОВ «ВП «Інсайт» з пропозицією 15,011 млн.грн. ТОВ «ВП «Інсайт» також за три кроки аукціону не на копійку не знизило вартість своєї пропозиції. Власником та керівником ТОВ «Партнер Трейдинг» є Віктор Бронов.
Віктор Бронов відомий, як колишній партнер Вадима Сінгуцького по «СББ-Інвест» й ТОВ «Азімут-В». Зараз «СББ-Інвест» переписана на Бориса Бєлєвцова, а «Азімут-В» ліквідована. Вадим Сингуцький був довгий час директором ТОВ «ВСП Констракшн», яке виграло тендерів у Харківської міськради на ремонт трамвайних переїздів на сотні мільйонів гривень. ТОВ «ВСП Констракшн» через Вадима Сингуцького також частково перебував в орбіті впливу все того ж Віктора Остапчука.