Нажмите "нравится", чтобы читать KHARKIV Today на Facebook

18 мая, 2020 - 16:12

"Сподіваюся, це буде людина з нашої команди": Марія Мезенцева про кандидата від "Слуги народу" на вибори мера Харкова

Мезенцева
Народну депутатку Марію Мезенцеву, яка влітку 2019-го виграла округ у Валерія Писаренка, ще восени називали можливою кандидаткою на мерські вибори в Харкові від "Слуги народу". Вона і зараз не приховує амбіцій, але говорить, що відбір триває поки на рівні міста.

Народну депутатку Марію Мезенцеву, яка влітку 2019-го виграла округ у Валерія Писаренка, ще восени називали можливою кандидаткою на мерські вибори в Харкові від "Слуги народу". Вона і зараз не приховує амбіцій, але говорить, що відбір триває поки на рівні міста. Потім внутрішні змагання відбудуться у Києві. Депутатка визнає: часу на затверждення кандидатури замало, уже пора працювати, щоб мати шанс вийти у другий тур. Марія розказала KHARKIV Today, хто точно не поведе команду "Зе" до міськради, чим скінчилася історія з її бабусею, які скелети можуть дістати політтехнологи з її шафи і чому би вона голосувала за призначення Михайла Саакашвілі до Кабміну.

ПРО СТАРТ КАМПАНІЇ НА МІСЦЕВІ ВИБОРИ

— Маріє, чи почалася підготовка до місцевих виборів на рівні Зе-команди у Харкові? Чи визначилися уже з керівниками штабів? І чи можуть народні депутати подавати своїх людей до так званого шорт-листа кандидатів у депутати міської та обласної рад?

— Так, можу підтвердити, що почалася. Потрошку ми формуємо команди, надано таку можливість від Центрального штабу — дійсно подавати своїх кандидатів. І мажоритарникам, і списочникам. Тих людей, які підходять або відповідають певним критеріям — а вони в нас чітко прописані — ми наразі орієнтуємося не тільки на нові обличчя, тобто людина, яку ніхто не знає в громаді, ОТГ або певному районі міста, напевно, має така людина менше шансів перемогти. Але вважаю це дуже демократичним способом формування команди. Ми будемо орієнтуватися на людей з розумінням певних сфер діяльності — житлово-комунальної, інвестиційної або правової, міжнародної. Це однозначно повинні бути професіонали своєї справи.

— Є формула, яка на рівні Києва затверджена, за якою мають працювати регіони?

— Так, це буде система, подібна до внутрішних праймеріз, але з ухилом у рекомендації. Наразі будуть переглянуті умови, кожне резюме буде розглянуто. Якщо людина надіслала резюме, його обов'язково розглянуть.

— Ви вже почали формувати свою команду, збирати резюме тощо?

— Дуже вдячна своїй команді помічників, які виявляють цих "ЛСДшників" (лідерів суспільної думки). Це люди, які на рівні своїх громад розуміють проблематику. Тому що кожен раз ми стикаємося з таким питанням, і в принципі проблематика на мажоритарних округах на парламентских виборах і на місцевих залишається тією самою — це рівень якості надання тих послуг, за які кожен харків'янин сплачує кошти. Тому така людина повинна знати, чи потребує певна дорога асфальто-бетонного покриття, адже протягом 10 років потрапляє в титульний список району. Яким чином ми можемо допомогти з правової точки зору і притягнути до відповідальності тих чиновників, які не виконують або не вирішують потреби громадян? Активність також полягає в підтримці і народного депутата і депутатів на місцевому рівні. Скажімо, мажоритарник не може бути дієвим без своєї команди на місці. Тому, впевнена, у нас буде внутрішня конкуренція.

Ми маємо чудову нагоду двоетапного відбору, тобто людина може проявити себе трошки пізніше, якісь свої певні позитивні або негативні якості як кандидата в кандидати на вибори. І тому ми будемо проводити також безпекову перевірку. Тому що після парламентської кампанії проявилися... певні особистості зі своїми "історіями", які кидали тінь на всю команду "Слуги" в парламенті. Була така велика тренінгова кампанія для того, щоб не робити вже такі помилки на місцевому рівні, тому що все-таки міський депутат є найближчим до людей. І це повинна бути людина, якій довіряють. Ми будуємо потртет ідеального кандидата, професіонала, лідера суспільної думки і людини, яка може за собою вести інших.

— Ваша діяльність в основному пов'язана з євроінтеграцією, а з містами і ЖКГ скоріше ні. З цього боку вам важко формувати саме цей пул людей, який відповідатиме за ЖКГ?

— Хочу спростувати, що євроінтеграція не пов'язана зі сферою ЖКГ. Наприклад, нещодавно ми ратифікували черговий меморандум співпраці зі Світовим Інвестиційнім Банком стосовно надання на дуже низьких кредитних ставках договору про утеплення й енергоефективність деяких вишів. Нещодавно була також ратифікована угода про питну воду для всього міста — водні ресурси в нас стають великою проблемою. Впевнена, що майже жоден харків'янин не п'є воду з-під крану. Це небезпечно і цього не можна робити. Буквально на днях той же Європейський інвестиційний банк погодив кредит для придбання 49 нових енергоефективних, екологічних та низькопрофільних тролейбусів. Це створить додаткові можливості для людей з вадами. Тому євроінтеграція дуже пов'язана з міськими рівнями.

З іншого боку, ЖКГ — це дуже вузькоспеціалізований напрямок. Не треба мати диплом міжнародного характеру, щоб бути спеціалістом у ЖКГ. Це й інженерний напрямок також. Те, що ми спостерігаємо наразі, я однозначно шукаю і буду підтверджувати і рекомендувати таких людей, які є професіоналами в цій сфері. ЖКГ — це важка сфера. У нас зношеність житлового фонду міста до 85%, ми це можемо бачити на примітивних прикладах розриву труб водопостачання, теплопостачання, проблем з гарячою водою, холодною водою. Це те, в чому також потрібні кошти іноземних партнерів — ЄБРР, ЄІБ. Це там, де треба працювати якраз із міжнародними партнерами. Так, місто-мільйонник, з другим найбільшим в Україні бюджетом, але все ж таки ця сфера дуже страждає. І у нас виникає питання пріоритетності. Чи в нас пріоритет — розваги і візуальний ефект — чи нам треба зайнятися дійсно питанням сфери ЖКГ і вивести його на відповідний рівень, щоб не Вінниця в черговий раз стала містом номер один з комфорту проживання, а Харків.

Марія Мезенцева. Фото: Сергій Козлов / KHARKIV Today
Марія Мезенцева. Фото: Сергій Козлов / KHARKIV Today

— На що найчастіше скаржаться ваші виборці, коли приходять?

— В опалювальний сезон і до середини травня найрозповсюдженіші звернення — за тиждень ми пишемо їх близько 50+ — перерахунки, квитанції за опалення, у нас була знижена ціна на газ, було розпорядження Кабміну стосовно перерахунку платіжок, тому що дійсно кількість будинків, які є енергоефективними, дуже мала, ОСББ оформлюватися не всі готові і навіть технічні паспорти не передаються новоствореним ОСББ. Це якраз питання до голови департаменту міськради, у якого нещодавно були обшуки. Це сфера водопостачання, є окремі райони, наприклад, Олексіївка, де по сім місяців поспіль немає гарячої води. Наприклад, столиця перейшла на бойлерну систему, люди зрозуміли, що вони так і не дочекаються теплої води і встановили бойлери. Я зверталася до Антимонопольного комітету, і він виписав досить великий штраф для "Тепломереж". Але чи збільшилася кількість теплопостачання після цього... У нас, як на мене, була одна з найтепліших зим за 10-15 років, і це теж врятувало міську владу від колапсу. Тому що якщо б вдарили-таки морози, то ви пам'ятаєте страйки трирічної, чотирирічної давнини.

Нещодавній приклад — забита каналізація перед травневими святами. Я дзвоню заступнику голови "Харківводоканалу", доношу ситуацію і кажу, що вона не вирішується на рівні виконавців. Підключіться, будь ласка. Тут працює певне телефонне право, коли вже всі "гарячі" лінії використані.

Також це матеріальна допомога. На рівні міста діє програма, на яку виділяється кожен рік близько 70 мільйонів гривень на матеріальну допомогу громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах, і це зазвичай стосується здоров'я.

Тобто, якщо ми візьмемо просто за сферами, дійсно це сфера ЖКГ, це сфера охорони здоров'я. Також певні соціальні питання виникають, наприклад, збір додаткових пожертв так званих з батьків — це школи та дитячі садки. Або невідповідність електронної черги в дитячих садках. Ніде, окрім Харкова, настільки кричущої проблеми немає.

Я постійно спілкуюся з колегами, в нас також на окрузі розташовано багато спецаілізованих закладів, наприклад, спеціалізована школа для дітей з вадами зору імені Короленка. Нам вдалося домогтися виділення 6 мільйонів гривень, коли ще міністеркою була пані Новосад, це було восени, на книжки Брайля, які попередня обласна адміністрація не могла 5 років їм купити. І в мене питання — чому? Тобто треба , щоб нардеп, міністерка приїхали до школи, все це обоговорили і піднесли на рівень. Сказали, що такі були обставини там або нестача коштів, такого секвестру бюджету не було раніше, як зараз.

Зараз в процесі пандемії, боротьби з коронавірусом ми побачили страшну ситуацію з нашою системою охорони здоров’я. І слава богу, що рівень або сценарій у нас був не італійський, не іспанський, не американський... Я, як і інші мажоритарники направили кошти соціально-економічного фонду на потреби опорних лікарень на окрузі і створили спільні проекти по боротьбі з COVID-19.

ПРО КЕРНЕСА І ЙОГО СЕКРЕТИ УСПІХУ 

— А чи готує команда рецепт, як зняти Кернеса? Бо аудиту його діяльності ми так і не дочекалися... Олександр Корнієнко говорить, що кандидати будуть у кожному місті, але досі жодного прізвища від Зе по Харкову...

— Не треба влаштовувати певних чорних кампаній, так званих тіньових. Є офіційна діяльність мера, є звітування, є інформація, яку можна побачити на сайті. Наприклад, інформацію я запитувала про парк Горького. Мені прийшла  вчергове технічна відписка. Тим паче, що це був запит навіть певних антикорупційних організацій незалежних, які проводять свої розслідування. Я хотіла дізнатися, яке фінансування, там є частково кредит міста, яке в нас "тіло" кредитне, скільки виплачено, скільки залишилося. Чи у нас уже розпочалося заробляння на кожній поїздці на каруселі дитини? Такої інформації навіть народному депутату не надали. Це є абсурдом. Згадуючи моє стажування у Верховній Раді десятирічної давності... щоб народному депутату не відповіли і не надали інформації — такого взагалі не існувало. Там вже просто починалася не адміністративна, а кримінальна відповідальність. Зараз так само роблять інколи мери Дніпра, Києва, Одеси. На це відкрито жаліються мої колеги, одесити, наприклад, ініціювали нещодавно створили ТСК по діяльності свого мера. Чи можемо ми використати такий інструмент для висвітлення діяльності, навіть не для боротьби, а просто проінформувати харків'ян, що дивіться, ми є всі платниками податків, які залишаються після реформи децентралізації, до 90% в Харкові, а не йдуть в центр, і це наші кошти, які неправильно використані або просто вкрадені інколи, або від нас ховається правда. І все це настільки красиво подається з дуже налагодженою системою.

Але ми повинні розуміти, що рецепт перемоги на виборах мера — це ще не є рецепт перемоги для всього міста. Мер повинен або кандидат/кандидатка, повинні вести за собою команду через змішану систему адміністративного управління. У нас депутат може бути одночасно головою департаменту. Це нехороша ситуація, коли законодавча і виконавча гілки перетинаються, але незважаючи на це, у нас цей кейс на 100% на Харківській міській раді показаний і тоді мер або меркиня повинні вести за собою команду оцих же голів департаментів, секретаря ради. У Харкова дуже багато залишається невиплачених кредитів, про це є багато антикорупційних розслідувань всеукраїнського рівня. Коли говориш "Харків", згадується мер, всі одразу посміхаються, тому що всі розуміють про налагоджену систему. Дехто називає її ефективною, але давайте тоді розділяти, в чому її ефективність для пересічного харків'янина? Тобто в нас є певне бачення, що треба говорити більше про інформацію, надавати її харківянам і дійсно, саме харківяни будуть на виборчих дільницях вирішувати, чи так повинно далі відбуватися в місті, чи щось треба змінити. 

— Але, здається, прибічникам мера неважливо, що там у запитах, скільки розслідувань. Пул його прихильників не меншає з року в рік. По діяльності міського голови Одесі Труханова у Верховній Раді створена Тимчасова слідча комісія, а по Кернесу — ні. Чому?

— Тут, розумієте, можна вбачати певну заангажованість, що ТСК створюється під вибори. Цього би теж не хотілось, щоб так думали, наприклад, харківяни. А якщо говорити про альтернативні або реальні канали додаткові донесення інформаціі, просто з того, що випливає з нашої зустрічі з виборцями, все, на що вони жаліються, вони не асоціюють з головою міськради. Тобто принцип субсидіарності незрозумілий для харків`ян. Тут, напевно, треба говорити про донесення функцій кожного, тих публічних осіб, які там є і що це єдина команда.

— Жаліються, а потім йдуть і голосують за Кернеса?

— Виходить так, що просто є певне перекриття оцими іміджевими красивими проектами. Так, дійсно, Харків — чисте місто, так, у нас з`явилась більша кількість парків відпочинку, хорошого асфальтобетонного покриття, за дорученням Нацполіції там більш безпечно. Але особисто у мене виникають питання пріоритетності використання коштів харків`ян = бюджетним коштам і результату, який ми маємо в кінці. Треба пояснювати, хто за що чітко відповідає і хто несе цю відповідальність.  

— До виборів небагато часу. Розробляється якась стратегія по усуненню діючого мера?

— Я би кампанію не називала "можливе усунення Кернеса", це персоналізує або там, знаєте, наштовхує на те, що це можливий єдиний кандидат. Я би говорила про активну мерську кампанію. Хто би не був нашим кандидатом, це робота команди. Тому нам треба будувати команду. Один мер або меркиня не створить цю альтернативу і треба вести команду, яка теж в більшості може бути представлена в Харківській міській раді. Адже ми бачимо на прикладі інших міст, де мер переміг, але немає сталої більшості і постійно йдуть якісь перепони в прийнятті рішень, йому дуже важко, йому треба домовлятись, щось пропонувати або пропозиція по іншим фракціям. Там є політичне життя, я, як членкиня бувша міської ради в опозиції, можу підтвердити, що зазвичай це просто аналіз існуючих рішень і навіть якщо ти щорсь ініціюєш, це може закінчитися до того, як проект рішення може потрапити на сесію міськради. Тому що є стала команда і стала більшість. Зараз, як представниця більшості я розумію, що це теж певний виклик. Ти повнинен персонально відповідати за всі рішення, які приймає, наприклад, твоя велика монофракція. Тому тут мені би хотілося перефразовувати, тобто, ми не йдемо шукати рецепт зміщення саме пана Кернеса. Ми йдемо за рецептом активної, ефективної кампанії, яка може представити альтернативу діючій владі. 

ПРО ДЕДЛАЙН

— Список людей, які можуть йти від команди Зе на міського голову, є?  

— Він формується, як я попередньо розказувала. Ми будемо використовувати свої повноваження, як нардепів, яким делегували право представлення таких людей, кандидування таких людей. І відповідно, це двоетапний відбір кандидатів, це робота на місцях. Нам не повідомили, чи ми повинні фінально затверджувати, як це відбувалось, точно можу сказати, що президент бачив всіх кандидатів на мажоритарні округи. Зі списочниками вони працювали окремо, але кожного з нас, як потенційного кандидата, які пройшли систему "Ліфт", відбору, подання резюме і так далі, реально бачив президент. 

Нас попередили також, що якщо ми виявляємо, що кандидат не відповідає певному критерію і звісно, що не хочеться, щоб це вже було на процесі реєстрації. Тобто ми знаємо, що офіційно кампанія стартує за законом 9 вересня, і до цього, звісно, ми повинні подати всі списки. Щоб такого не відбулося, треба просто розуміти що там, наприклад в тебе є один шанс, не думати про те, що ти можеш три рази переподати людину. У нас дуже мало часу, хоча я пам`ятаю, коли я кандидувала до міської ради, починала свою кампанію з початку вересня.

Наразі всі дуже активні, я бачу, що кампанія неофіційно вже почалася. Фінального списку кандидатів на мера поки ще немає, він формується, ідуть обговорення. Був заклик від центрального штабу, щоб депутати, які мають в собі сили, бачення, мали змогу подати своє резюме для розгляду до центрального штабу. Тобто не було кулуарного рішення.

— Коли дедлайн?

— Я думаю, що все це треба вирішувати найближчим часом. Сподіваюся, що до кінця травня ми побачимо кандидата або кандидатку, яка буде вести команду Зе до міськради. Дійсно ще треба згадати, якщо пам`ятаєте на парламентській кампанії, до самого останнього дня реєстрації не висвітлювали прізвища публічно. Так, вони десь були і обговорювалися, безпековий тактичний крок. Тому що, якщо ви згадаєте, була, ну, така кількість чорних кампаній, направлена на кандидатів і багатьох, скажімо так, рятувало те, що кампанія була коротка, три тижні, це просто. Ну, ти проживаєш життя, але воно дуже коротке. Наразі ми вступаємо в кампанію, яка триватиме півроку майже. За півроку будь-кого, я впевнена, використовуючи новітні інформаційні технології, можна збити. Моя кампанія розпочалася з того дня, коли ми були офіційно призначені нардепами. Тобто ти розумієш, що все-таки як мажоритарник будеш брати участь і в місцевих виборах.               

— Все-таки до прізвищ. Олександр Бакумов в політичних колах Харкова називався як один із кандидатів, раніше Олексій Кучер міг стати кандидатом від Зе на мерські вибори, і Давід Арахамія колись восени називав ваше прізвище. Здається, більше жодного імені не фігурувало.

— Хочу зазначити, що офіційних підтверджень від нашого обласного штабу або від пана Корнієнка стосовно наших трьох прізвищ не було, але почну з кінця. Давід колись привів приклад Соні Кошкіній, якщо я не помиляюся, в інтерв’ю для її блога, він привів в приклад мене і пана Лєонова – мажоритарника з Одеси. Я дружня зі всіма парламентарями, зі всіма головами комітетів, це підтверджував навіть президент на нашому тренінгу в Трускавці. Я одразу вступила в дуже активну комунікацію, з Давідом я теж познайомилась на тренінгу в Трускавці, тобто я думаю, що колеги просто бачать активність, вони завжди, коли виникають питання щодо харківської команди, говорять — спитайте Марію, це мені дуже гріє. Олександр Бакумов працює в правовому комітеті, я завжди знаю, що з ним можна порадитись, щоб отримати підтримку в законопроектах. Ви ще назвали прізвище пана губернатора. Тут ситуація така сама — після того, як він був призначений, ми розуміли, що це може бути стартом кампанії. Єдине, що сталося, виклик — це коронавірус, і тут ми не говоримо про персоналію нашого губернатора, це виклик для всіх губернаторів, вони стикнулися з великою кризою. А як ми знаємо, всі очільники ОДА є таким важливим ланцюгом між Офісом президента... На них зараз покладена велика частина роботи, яка, можливо, для когось із них відтермінувала якісь перспективи, або люди бачать себе саме на цій посаді й будуть продовжувати виконання своїх функцій. Тобто прокоментувати непідтверджений факт я, на жаль, не можу. А в сенсі оголошень прізвищ, думаю, тут треба просто трошки почекати. Часто, коли ми отак вангуємо, може виникнути якесь неочікуване прізвище. Не треба відкидати жодного з кандидатів, і це також добре, що розглядається саме харківська команда. Сподіваюся, це буде людина з нашої команди.

— Як ви можете оцінити шанси на перемогу кандидата від Зе? Чи це будете залежати від того, хто буде в бюлетені?

— На моє переконання і бачачи нещодавні рейтинги, соціологію, коли не конкретно вимірювали рейтинг по прізвищам, а в цілому оцінювали підтримку, я впевнена, що є шанс мати другий тур. Треба готуватися. Інколи, навіть якщо ти не переможеш, ти зможеш сформувати свою команду, і навіть буде більшість, і це дасть можливість впливати на рішення на міському рівні. 

— Добре, у вас амбіції є?

— Я взагалі по життю змалечку амбітна людина, амбіціє в мене є. Але для чого ці амбіції? Я патріотка свого міста, вважаю, що будь-який кандидат, якого ми затвердимо або кандидатка, повинні відповідати певним чітким критеріям навіть з морального аспекту. Це точно повинна бути особа, яка є патріотом свого міста, яка тут виросла, жила, працювала, дійсно повинен бути певний досвід, ми побачили на різних прикладах вже нашої великої команди, наскільки доручення людей з певним досвідом є важливим, інколи — вирішальним. Я є командним гравцем, для мене важливий результат, і яке загальне благо ми можемо мати з цього. Я ніколи не піду за особистісними амбіціями, якщо це нашкодить команді. Я настроєна на кампанію, я однозначно буду проводити велику активність в рамках допомоги всій команді, треба не забувати, що кандидати на місцях на посаду мера — це теж обличчя президента. Будемо мати надію, що всі ці фактори співпадуть, команда буде мати класного лідера або лідерку.

— Хто є куратором виборів по Харківській області?

— Павло Сушко делегований від Офісу президента.

— Кампанія буде брудною?

— Я думаю, що дуже. З нашого боку ми не будемо її базувати на чорному піарі, технологіях, це не відповідає моїм моральним якостям. Будем фокусуватися на своїх перевагах, своїх досягненнях,. Ну і те, що буде випливати з переліку можливих загроз, це завжди з кандидатом проговорюють — який скелет може випасти з шафи. Треба до цього бути готовим, що інколи пояснювати деякі речі не варто, тому що вони спочатку перекручені, а інколи треба включатися з альтернативною подачою інформації. 

— Який у вас скелет? Десь писали, що за вашою політичною кар’єрою стоїть вітчим...

— За моєю політичною кар’єрою стоїть багаторічний труд, бажання бути корисною і любов моїх близьких. За часів парламентської кампанії у мене були декілька батьків-матерів, які володіли бізнесом, задавали питання про сімейний стан, чи є в мене діти, хтось написав, що в мене вже їх двоє. Чорний піар буде проти будь-кого, хто стане кандидатом, та нічого страшного.

Марія Мезенцева. Фото: Сергій Козлов / KHARKIV Today
Марія Мезенцева. Фото: Сергій Козлов / KHARKIV Today

— Чи є теза внутрішня, що людей із певним шлейфом в команду не можна брати? Взагалі установка така є централізована?

— Є. По-перше, людина не може мати жодного притягнення до кримінальної відповідальності. Це номер один. Номер два, якщо людина є діючим членом певної партії, вона в жодному разі не може розглядатися як кандидат, але ми не виключаємо співпраці з іншими політичними силами. Діючих депутатів ми можемо побачити в команді, просто треба розглядати персоналії. Треба буде дивитися по кожному кейсу окремо.

— Особисто для вас, кого не може бути?

— Не може бути непатріотів нашого міста. Для мене це дуже конкретне поняття. Я думаю, що перемагати повинен патріот Харкова. Думаю, що патріотизм торкається серця, це можуть бути високі матерії, але в чесності роботи їх видно.

— Кого, на вашу думку, ми можемо побачити в бюлетені не від команди Зе?

— Вважаючи, що зараз можливе самовисування, ми можемо побачити будь-кого. Я не хочу нікого піарити. Думаю, що кандидатів буде море. Мерська кампанія ресурсна, недешева. Я думаю, що всіх буде потрошку, що будуть іти навіть, аби спробувати.

ПРО БАБУСЮ І СААКАШВІЛІ

— Чим закінчилась історія з вашою бабусею, яку фактично використали під час розгляду земельного законопроекту?

— Я була у неї в лютому, повинна була їхати цими вихідними, але у нас перенесли засідання. Думаю, вона приїде по закінченню карантину, ми зазвичай проводимо їй аналізи по здоров`ю. Зараз можу сказати, що саме вона частіше до мене їздить. Прикра досить історія. Коли я виступала з правками, то хотіла привернути увагу колег персоналізованим моментом, що зіграло і позитивно, і негативно. Я навіть колегам розказувала — ми-то з бабусею боролись за праве діло. І бабусі поставили некоректне питання. Вона тільки прийшла з магазину, журналісти з каналу ZIK її збентежили. А вона їм відповіла, що все знає про цей канал, кому він належить, і вони залишилися в хаті. Те некоректне питання було вичавлене з контексту, ніби я пропонувала продати саме її землю. А канал представив це як ніби-то вона проти ринку землі і ми з нею взагалі не спілкуємося. Вона обурилась, тому що ми з нею спілкуємося щодня. Били навіть не в фактаж того, що я пропонувала, вони сказали, що я їй з трибуни передала вітання, а потім що ви передасте Марії? Ну і бабуся сказала, хай частіше приїздить, тобто це була нарізка матеріалу. Тоді ми зняли ролик, який доступний на моїй сторінці в Facebook і показує, що насправді тоді відбулося, а колеги з опозиції, розібравшись, навіть вибачалися. Для мене це певний урок. Я радію, бо філософія моєї правки лягла в основу закону. Я пишаюся тим, що ми зробили.

— Про призначення Саакашвілі. Це ресурсний відчай наступає в команді? Лави запасних немає?

— Ні, я однозначно розцінюю це позитивно. Це є рішення президента, і він буде ближчий до президента. Мені здається, що це такий ковток свіжого, але досвідченого повітря, амбітного, емоційного, іноді така встряска потрібна. Я би порівняла це з якоюсь пандемією, кризою певною. Він був би антитілами, які вироблюються протягом хвороби, пігулкою, яка націлена точково а) на бізнес. Він розуміє, як запропонувати реформування податкової системи. Ми, звичайно, не Грузія, у нас інші масштаби, інша реальність, але він з президентом працював ще протягом першого-другого турів точно. Це не нашкодить наразі. Він на посаді, яка не є виборною, він не звітує Раді, але звітує президенту, а ми одна команда. 

— Якби було голосування за нього в Кабмін, ви б голосували?

— Я би голосувала "за". Я думаю, що його призначення – на благо.

— У Раді легше, ніж у міськраді, враховуючи, що там нема такої риторики від голови, яку використовував тут пан Кернес?

— Легше, бо ти розумієш базові речі. Депутат міськради не отримує зарплатню, ти використовуєш багато своїх ресурсів, ти такий громадський активіст. В Раді ти, як законотворець, зосереджений 24/7 тільки на цьому, у тебе нема відмовок, ти вже несеш не маленьку свічечку, а факел. Але в міськраді я була в опозиції жорсткій, а в Раді — в більшості, і це теж великий виклик. Я сиджу в останньому ряду "Слуги народу", за мною сидить опозиція, я все чую, все бачу, видовищна картина. Іноді не чую спікера. Але це можливість. Багато хто каже, що нас скоро розпустять, але нема підґрунтя для цього у президента. І він нам перепідтвердив, що не планує цього.

Юлія Агєєва.

Простой текст

  • HTML-теги не обрабатываются и показываются как обычный текст
  • Строки и абзацы переносятся автоматически.
  • Адреса веб-страниц и email-адреса преобразовываются в ссылки автоматически.