Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Поїхати від карантину: як транспорт в Харкові буде виходити з локдауна

Електрички пустять в два етапи.

Уже в травні з обласного центру в міста і селища області можна буде доїхати на автобусі або електричці. Залізничники та перевізники чекають тільки дозволу Кабміну.

Україна готується повернутися до звичного режиму життя. В уряді обнадіяли: з дня на день в мегаполісах запрацює метро, а з передмістя можна буде дістатися на роботу у великі міста звичним способом — на автобусі або електричці. KHARKIV Today дізнався, чи готові метрополітен, автостанції і Південна залізниця відновити роботу.

Квитки на автобус не подорожчають

Два місяці тому харківські автостанції спорожніли: закриті каси і кафе, і тільки нечисленні таксисти біля вокзалів ловлять поодиноких пасажирів, яким, незважаючи на карантин, необхідно виїхати з міста.

Сьогодні прем'єр-міністр України Денис Шмигаль обнадіяв: дозвіл на роботу перевізники можуть отримати вже завтра на засіданні Кабміну. Якщо не трапиться непередбаченого зростання кількості хворих коронавірусом, уряд дозволить приміські перевезення з 22 числа. Ще 18 травня головний санітарний лікар країни Віктор Ляшко затвердив нові правила роботи автотранспорту. Вони дуже схожі на ті, за якими зараз живуть супермаркети і непродовольчі магазини. Водії, касири та інші співробітники повинні будуть проходити щоденний температурний скринінг, а якщо температура буде вище 37,2 — їх не пустять на роботу. У черзі біля кас пасажири повинні стояти на відстані півтора метра один від одного, всі вони, так само, як і водії з касирами і диспетчерами, повинні бути в масках.

"Харківське підприємство автостанцій" ще 16 травня анонсувало відновлення роботи. "Вже з наступної п'ятниці почнуть працювати автобусні маршрути!", — свідчить оголошення на сторінці підприємства в Facebook. Ні на одну зі станцій додзвонитися поки що неможливо: включається автовідповідач, який повідомляє, що на сайті можна купити квитки на внутрішньообласні автобусні рейси, починаючи з 23 травня. Каси відкриються тільки після дозволу уряду.

станция
Автостанції оживуть після 22 травня. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

Постанови Кабінету міністрів з нетерпінням очікують і автоперевізники, які втратили весь прибуток за два місяці.

"Водії зачекалися, люди два місяці сидять без роботи. У мене немає можливості платити їм зарплату весь цей час, дали тільки невелику матеріальну підтримку на початку карантину", — розповів Валерій Дробушко KHARKIV Today. Його підприємству належать автобусні маршрути Харків —Красноград і Харків — Зачепилівка, а також кілька харківських внутрірайонних напрямків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вижили не всі: в Харкові після карантину заробили кафе і магазини

Автоперевізник не планує підвищувати ціну на квитки, говорить, для цього немає ніяких передумов, тому що платоспроможність пасажирів впала. Дотримуватися соціальної дистанції в автобусах, за його словами, буде легко: стовідсоткове завантаження маршрутів буває тільки у вихідні та святкові дні, в будні зазвичай продається 10-12 квитків. Валерій Дробушко прогнозує, що в найближчі місяці жителі області будуть їздити рідше, ніж до карантину.

Харків заборгував за електрички

Залізничники теж готуються запускати електрички. Спочатку — тільки половину, а на другому етапі виходу з карантину — всі. Повернення поїздів розтягнеться до середини червня. Поки що в уряді є розбіжності щодо того, запускати потяги Інтерсіті одночасно з електричками, або почекати до 29 червня (див. Інфографіку), остаточно питання проясниться в середу 20 травня на засіданні Кабміну.

Поки що план такий: спочатку — половину електричок, щоб возити до великих міст з передмістя людей на роботу в пікові години, вранці і ввечері. Потім до них хочуть додати швидкісні міжміські поїзди, пізніше пустити і поїзди зі звичайними вагонами, а вже на останньому етапі дозволити міжнародні перевезення. За словами залізничників, на цьому тижні поїзди і вокзали вже почали готувати до роботи.

график
У Кабміні називають тільки приблизні дати послаблення карантину, вони можуть змінюватися

"Зараз фахівці компанії проводять технічний огляд устаткування і рухомого складу, перевіряють працездатність кас і платіжних терміналів, які здійснюють поточні ремонти вокзалів і поїздів. Для працівників пасажирського господарства закуповуються засоби індивідуального захисту", — розповів в. о. голови правління "Укрзалізниці" Іван Юрик.

Незважаючи на це, електрички в Харківській області можуть так нікуди і не поїхати. Причина —мільйонні борги області за перевезення пільговиків. З 68 мільйонів, які місцеві бюджети заборгували "Укрзалізниці" за 2019 - початок 2020 року, заплатили тільки 8 мільйонів. Харківська область — на третьому місці за боргами після Київської та Львівської. У дирекції підприємства погрожують не пускати електрички в ті області, які найбільше заборгували за проїзд. Проте, "Південна залізниця" готується до відкриття: на площі перед вокзалом висадили клумбу у вигляді логотипу "Укрзалізниці" і після закінчення карантину обіцяють запустити світломузичний фонтан.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Запуск електричок в Харківській області під загрозою через рекордні борги

Що стосується авіасполучення, KHARKIV Today писав про те, що МАУ продає квитки з Харкова до Києва вже на 1 червня. Міжнародні польоти будуть доступні не раніше початку липня, і тільки в ті країни, які дозволять в'їзд іноземних громадян. Міжнародному туризму завадять і правила обсервації, які зараз діють для громадян, що в'їжджають з-за кордону. Вони зобов'язані встановити додаток "Дій Вдома" і два тижні після повернення відзначатися там, не залишаючи місця самоізоляції. Поки що немає ніяких заяв про те, що це правило скасують.

Рятівне метро

Найбільш довгоочікуваний транспорт для харків'ян на карантині — метрополітен. Запустити його вимагали всі: до уряду звертався і мер міста, і всілякі союзи підприємців, петиції писали окремі громадяни. І ось, нарешті, майже здійснилося: Денис Шмигаль натякнув, що метро можуть дозволити з 25 травня.

Геннадій Кернес поспішив зрадіти і пообіцяв відкрити метро через годину після того, як буде прийнято урядове рішення. Мер фактично визнав в ефірі "Громадського радіо", що в наземному транспорті міста соціальна дистанція не дотримується.

"В транспорт прямо втискуються люди. Але мене дуже втішило доручення президента до Кабінету міністрів розробити заходи щодо передачі повноважень приймати рішення по транспорту на місцях", — сказав міський голова.

трамвай
Геннадій Кернес: "В транспорт прямо втискуються люди". Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

Після запуску метро мер пригрозив позбавляти ліцензії тих перевізників, у яких автобуси вщент набиті пасажирами. Однак до труднощів в громадському транспорті частково призвела діяльність міськради: в мерії розпочали ремонт на двох найважливіших магістралях одночасно — Московському проспекті і вулиці Плеханівській, чим прирекли не тільки пасажирів і водіїв автобусів, а й власників  авто годинами нудитися в заторах.

Метрополітену зраділи і в Асоціації підприємців, яка неодноразово зверталася до президента та уряду з проханням запустити підземку.

"Я сумніваюся, що підприємства відразу вийдуть на докарантинні обороти, але вони хоча б почнуть їх відновлювати, бо можна буде повернути людей на підприємства: співробітники зможуть добиратися до місця роботи і повертатися додому", — заявив KHARKIV Today президент Асоціації Олександр Чумак.

За його прогнозами, якщо 25 травня бізнес завдяки метро вийде з карантину, то до попередніх обсягів виробництва і прибутку середній і малий бізнес може повернутися через 9-12 місяців.

Автор: Олена Павленко

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.